اخبار فرش ماشینی

رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت: تولیدکنندگان به دنبال حمایت دولت/ بازار موکت هم در شرایط کسادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمد هادی کمالیان رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت  اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اصناف کشور در شرایط رکود قرار گرفته اند به همین سبب بازار فرش ماشینی و موکت به طور کلی در وضعیت کسادی قرار گرفته که البته این بازار در ابتدای امسال شرایط مساعدی نداشته و از نیمه دوم سال از رونق نسبی برخورداربوده است.

 

به گزارش کهن به نقل  از باشگاه خبرنگاران جوان ، به گفته وی، تولید مازاد بر عرضه از دیگر دلایل تاثیر گذاری در ایجاد کسادی بازار بوده که بخش زیادی از موکت ها فرش های ماشینی افراد در انبار در حال خاک خوردن است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تولیدکننده در کشور در حوزه تولید موکت و فرش ماشینی فعالیت دارند افزود: باتوجه به شرایط بازار هم اکنون، کارخانجات تولید موکت و فرش ماشینی در دو یا سه شیفت به فعالیت می پردازند که در صورت تسهیل امور صادرات این تولیدکنندگان، ظرفیت بالایی در کار خواهند داشت که البته حدود ۱۰ درصد تولیدکنندگان از چرخه تولید حذف شدند.

 

کمالیان با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از فرش ماشینی و موکت های موجود در بازار، تولید داخلی بوده و کمتر نمونه ی خارجی در بازار یافت می شود بیان کرد: نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده و شاید تنها حدود ۲ درصد کالاهای موجود در بازار خارجی باشد به همین سبب افراد دست به واردات نمونه های خارجی به بازار نمی زنند زیرا میزان فروش تولیدات داخلی و تقاضا برای آن از شرایط مطلوبی برخوردار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان که به صادرات پرداخته اند با حضور در نمایشگاه بین المللی و یافتن بازار هدف در حال رقابت با شرکت های خارجی بوده که البته با مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه ی تولید شامل مالیات، بیمه و بانکی دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگانی که به صادرات می پردازند اظهار کرد: گزارشات بسیاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی داده شده و این دستگاه ها از وضعیت تولیدکننده، کسبه و بازار با خبر بوده اما هنوز اقدامی در راستای تسهیل امور و رفع موانع صورت نگرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×