اخبار نساجی

رییس ایمیدرو خبر داد: نخستین ال.سی طرح‌های هفتگانه فولادی باز شد

 

رییس ایمیدرو خبر داد: نخستین ال.سی طرح‌های هفتگانه فولادی باز شد

به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان که این خبر را پس از بازگشت از چین اعلام می‌کرد، افزود: با کمک بانک صنعت و معدن، اولین گشایش اعتبار برای مراحل نهایی طرح فولاد سپید دشت در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده و در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: پس از مذاکرات موفقیت آمیزی که با مدیر گروه MCC چین داشتیم فرایند تامین مالی طرح‌های استانی فولاد هموار شد؛ به گونه‌ای که هم‌اینک این شرکت به عنوان تامین کننده مالی این طرح‌ها همکاری‌های خود با ایران را از سرگرفته است.

گروه سرمایه‌گذاری MCC چین یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آن کشور و جهان در حوزه ذوب فلزات محسوب می‌شود.

کرباسیان با بیان اینکه برای شش طرح دیگر نیز جلساتی طی هفته گذشته در تهران با نمایندگان شرکت‌ها انجام داده‌ایم، گفت: توافق دیگری که با طرف‌های چینی انجام شده مربوط به بخش بیمه است که شرکت بیمه چین (ساینو شور) بیمه طرح‌های استانی فولاد را بر عهده گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرباسیان یادآور شد:‌ حدود ۲۰ روز پیش قرارداد تامین مالی این پروژه‌ها منعقد شده بود و ما توانستیم با تخفیف مناسبی قرارداد را به مرحله اجرا درآوریم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در این مذاکرات طرفین توافق کردند همکاری‌های MCC تنها به تامین مالی طرح‌های استانی فولاد محدود نشود، بلکه این شرکت در پروژه‌های دیگر بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت و سرمایه‌گذاری داشته باشد.

قرارداد تامین مالی پروژه‌های هفتگانه فولاد طی چند سال اخیر به علت نبود توافق بین دو طرف بر سر قیمت‌ها، در رفت و برگشت بود اما با حضور کرباسیان به عنوان رییس هیات عامل ایمیدرو این مشکل و موضوع بیمه برطرف شد و قراردادهای مذکور به سرانجام رسید.

طرح‌های هفتگانه فولاد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ‌خوزستان، ‌خراسان رضوی، ‌خراسان جنوبی،‌ آذربایجان شرقی،‌ کرمان و فارس قرار دارند و از دو بخش آهن اسفنجی و فولادسازی تشکیل شده‌اند. توافق جدید بین ایران و چین در گام نخست برای تزریق منابع مالی برای راه‌اندازی بخش آهن اسفنجی است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه اگر من جای مسئولان دولت قبلی بودم هیچ وقت هفت طرح فولادی را با ظرفیت‌های فعلی ایجاد نمی‌کردم، گفت: در عین حال اولویت اصلی ما اتمام این پروژه‌ها است و تلاش می‌کنیم هفت طرح فولادی در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×