اخبار نساجی

هیات تجاری اتاق تهران به باکو رفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هیات تجاری اتاق تهران به باکو رفت

 

هیات تجاری اتاق تهران به باکو رفت
تلاش برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ایرانی در آذربایجان
مذاکره با تشکل‌های قدرتمند بخش خصوصی

    یک هیات تجاری به سرپرستی یحیی آل‌اسحاق عصر دیروز تهران را به مقصد باکو ترک کرد. این هیات سی نفره متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و بازرگانی است که برای مذاکرات مستقیم با بخش خصوصی آذربایجان و دیدار با تشکل‌های بزرگ و اتاق بازرگانی باکو به این کشور سفر کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در نشست هماهنگی این سفر که روز گذشته در اتاق تهران برگزار شد دکتر یحیی آل‌اسحاق با تاکید بر این که اتاق تهران سعی دارد به بهترین نحو به وظیفه خود در قبال فعالان بخش خصوصی جهت ایجاد فضا و زمینه مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی عمل کند، اعزام هیات تجاری به آذربایجان یکی از گام‌های توسعه روابط با کشورهای همسایه خواند که اکنون در اولویت‌های دولت و هم‌چنین بخش خصوصی قرار گرفته است. رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روابط نوسانی دو کشور طی سالیان گذشته، ارتباطات بین دو ملت را احساسی و با علاقمندی بالا توصیف کرد. او آذربایجان را کشوری خواند که درآمدهای نفت و گاز باعث شده درآمد سرانه بالایی داشته باشد. آل‌اسحاق افزود: «ایران از این کشور مواد فلزی و چوب وارد می‌کند و صادرات ما هم مشمول مواد غذایی و برخی کالاهای مصرفی است. زمینه توسعه مبادلات ما در هر دو زمینه صادرات و واردات نیز وجود دارد و می‌توانیم در زمینه‌های صنعتی همکاری‌های زیادی داشته باشیم.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران که خود سرپرستی این هیات را در سفر به آذربایجان برعهده دارد برنامه این سفر سه روزه را فشرده اعلام کرد که در آن مذاکراتی با تشکل‌های قوی آذریایجان چون کنفدراسیون کارفرمایان و اتاق بازرگانی و صنایع آذربایجان قرار گرفته است. یحیی آل‌اسحاق هم‌چنین از برنامه دیدار با دو تشکل خصوصی دیگر خبر داد که می‌توانند کلیدهای راهگشایی برای توسعه نفوذ و حضور شرکت‌های ایرانی در آذربایجان باشند.

هیات تجاری اتاق تهران پس از ترک تهران و سه روز مذاکرات فشرده بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۸ آذر به تهران بازخواهد گشت. اتاق تهران در ادامه فضاسازی جهت توسعه روابط بخش خصوصی کشور با دیگر کشورهای منطقه و اروپایی در اواخر دی ماه نیز هیاتی تجاری به کشور اتریش اعزام خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×