اخبار فرش ماشینی

اخبار اقتصادی : اعمال مالیات برارزش افزوده تا مقطع عمده فروشی ‏

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در زنجیره های واردات، تولید، توزیع وعمده فروشی تا مقطع عمده فروشی مالیات برارزش افزوده اعمال شده است. ‏
“قاسم پناهی ”  در نشست مشترک تشکلهای صنعتی و مالیاتی با حضور معاون امور اقتصادی صنایع ومعادن و مدیران کل وزارت صنایع ومسوولان سازمان مالیاتی ، ضمن اظهار این مطلب افزود: در حال حاضر ۸۵ هزار مودی مالیاتی در سیستم ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده است بانک اطلاعات برای کسانی که مشمول بندهای ” الف” و” ب ” قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند، تهیه شود .
معاون سازمان امورمالیاتی با بیان اینکه سیاست دولت و سازمان مالیاتی براین است که تا پایین ترین جزء مالیات برارزش افزوده گسترش یابد، گفت: از کسانی که مکلف به اجرای قانون هستند ، می خواهیم تکالیف قانونی را رعایت کنند.

پناهی ثبت نام، صدور صورت حساب فروش ودرآمد، اخذ مالیات از طرف مقابل و تکمیل به موقع اظهارنامه مالیاتی و نگهداری دفاتر اسناد ومدارک را از وظایف مودیان عنوان کرد .
وی اظهار داشت، هر کس مشمول ثبت نام مودی مالیاتی نشود ، به منزله مصرف کننده تلقی شده ومالیات را به مرحله قبلی پرداخت خواهد کرد.
معاون سازمان امور مالیاتی افزود: در این راستا این به منزله آن نیست که تمام کسبه جزء معاف از مالیات هستند، بلکه معاف از اجرای یک سری از تکالیف قانونی هستند، ولی مالیات وعوارضی را که بعهده دارند را باید به مرحله قبلی یعنی عمده فروشی پرداخت کنند.
پناهی همچنین از راه اندازی سامانه های فروش برای کسبه خبر داد و گفت: براساس آن سامانه نرم افزاری را تعبیه کردیم که هم کار حسابداری وهم کار مالیات بر ارزش افزوده را مشابه آنچه در فروشگاههای زنجیره ای اتفاق می افتد، انجام دهد .

وی تصریح کرد، در دنیا قانون مالیات بر ارزش افزوده بر این اساس پیش رفته است، بطوری که درقانون یک هدف درآمدی ویک هدف شفافیت در امور اقتصادی پیگیری می شود.
معاون سازمان مالیاتی با بیان اینکه هدف درآمدی معمولا برای کشورهایی است که نرخ های بالای مالیاتی تا حدود ۱۵ درصد را برای خود مقرر می کنند، افزود: قانون نشانگر آنست که هدف درآمدی برای ما ملاک نیست وبحث شافیت ملاک بوده است.

پناهی گفت: با تشکیل یک معاونت در سازمان امور مالیاتی و بررسی آیین نامه ها با اولین فراخوان در اول مهر ماه سال ۱۳۸۷ سه گروه از فعالان اقتصادی مشمول این شرایط شدند، به طوریکه تمامی واردکنندگان و صادرکنندگان وسایر فعالان اقتصادی که در سال ۱۳۸۶ بیش از سه میلیارد ریال فروش داشتند، را شامل می شد.
وی افزود: درگام اول پیش بینی می کردیم که ۳۵ هزار مودی مالیاتی داشته باشیم که ۳۱ هزار نفر ثبت نام کردند

ومابقی هم در مراحل بعدی پیوستند.
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: فراخوان مرحله دوم در مهرماه سال ۱۳۸۸ بود که ۱۲ گروه از جمله واحد های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و یا جواز کسب ، ارائه دهندگان خدمات حسابرسی، خدمات مشاوره ای، انواع خدمات انفورماتیک،هتلها ومتلها وبخش اصناف، بنکداران وعمده فروشان،واسطه های مالی ،‌نمایندگان توزیع کالاهای وارداتی،صاحبان انبارها، نمایندگان تجاری وصنعتی و موسسات حمل ونقل را شامل می شد.
پناهی اظهارداشت: در مرحله دوم انتظار داشتیم ۴۰ هزار مودی ثبت نام کنند که ۳۸ هزار و۵۰۰ نفر در آن مقطع ثبت نام کردند.

وی بااشاره به فراخوان مرحله سوم از ابتدای سال جاری گفت: تعدادی از افراد حقوقی که فعالیت خود را تازه آغاز کرده بودند و در سال ۱۳۸۷ و یا ۱۳۸۸ سه میلیارد ریال فعالیت داشته باشند، به مودیان اضافه کردیم و انتظار می رفت حدود ۱۰ هزار نفر به مودیان ما اضافه شود که تاکنون حدود بیش از پنج هزار نفر ثبت نام کرده اند.
معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد،فراخوان جدید روز هشتم خرداد ماه جاری اعلام می شود که گروه چهارم هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پناهی صاحبان کارگاه های صنعتی، فروشندگان طلا وجواهرات وسایر فلزات زینتی، فروشندگان آهن آلات وسایر فلزات، اتحادیه تالارهای پذیرایی ورستوران ها، صاحبان هتل و متل یک تا سه ستاره، صاحبان نمایشگاه ، خرده بنگاه معاملات املاک، صاحبان تعمیرگاه های مجاز خودرو، چاپخانه داران و اسناد رسمی، صاحبان مراکز ارتباط رایانه ای، دفاتر خدمات ارتباطی، خدمات دولت الکترونیک، دفاتر خدمات مسافرتی وجهانگردی، صاحبان سینماها و تماشاخانه ها ومراکز تفریحی وورزشی را جزو فراخوان چهارم اعلام کرد. ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×