اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه دموتکس دبی میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی باشد

گفتگو با آقای سعید منزوی زاده قالی سلیمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه دموتکس دبی با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر کشور حاکم است، میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی و افراد مختلف در سراسر دنیا باشد.

به عنوان شرکت های ایرانی با توجه به شرایطی که در کشورمان حاکم هست، امکاناتی که بتوانیم نمایشگاه بین المللی در کشور خودمان برگزار کنیم و از شرکت ها و خریداران مناطق مختلف دعوت حضور داشته باشیم، نداریم. لذا مجبور به برگزاری نمایشگاه در یک کشور دیگر هستیم که هم بتوانیم محصولات خودمان را ارائه بدهیم و هم از خریداران سایر کشورها دعوت کنیم حضور پیدا کنند.

کشور امارات و نمایشگاه دموتکس هر دو برند خوش نام در برگزاری نمایشگاه هستند.

نمایشگاه دموتکس با توجه به قدمتی که دارد و به نام فرش ماشینی و کف پوش شناخته می شود، سیگنال قوی برای همگان است که از این رویداد بازدید داشته باشند و برای بازار خود خرید کنند. از طرف دیگر امارات، کشوری است که توانسته است بیزینس هاب بین المللی باشد و افراد مختلفی را گرد هم جمع آوری کرده است. در حال حاضر نیز نمایشگاه های بزرگی را در صنایع مختلف ساختمانی، IT ، سلامت و غیره برگزار می کند.

ما باید از شرایط ایجاد شده استفاده کنیم و با توجه به اینکه در کشور نمی توانیم این پایگاه را داشته باشیم، فرصتی باشد که از این فضا و امکانات استفاده کنیم و پتانسیل فروش محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

در رابطه با پتانسیل شرکت های ایرانی در زمینه فرش های ماشینی باید اذعان کرد که در سال های اخیر توانستیم میزان فروش فرش های ماشینی را از نظر متراژی افزایش دهیم و دلیل این افزایش حضور بیشتر شرکت کنندگان در نمایشگاه است که ایجاب میکند شرکت های بیشتری هم در بازار حضور داشته باشند، چرا که بازار پتانسیل و کشش این شرایط را دارد.

ما تحریم هستیم و مشکلات زیادی را در پیش رو داریم که بیزینس ما را تحت الشعاع قرار میدهد و آن را سخت تر میکند. با این وجود شرکت های مختلف توانسته اند با ایجاد طراحی و نقش های متنوع، شکل های بهتری از فرش را ارائه دهند و با این نوآوری و خلاقیت ها توانستیم مخاطب خود را علیرغم شرایط سخت جذب کنیم و فروش را افزایش بدهیم و امیدواریم که به هدف خودمان که افزایش صادرات است دست پیدا کنیم، چرا که معتقدیم تنها راه نجات تولید کنندگان داخلی در شرایط فعلی، فقط صادرات هست. هر چند که سختی های زیادی را باید به جان خرید ولی برای داشتن بقا و ادامه حرکت زنجیره تولید، این امر لازم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متاسفانه در مورد فرش های دستبافت، در سالیان اخیر کاهش تولید داشتیم، زیرا تعداد بافنده ها و همچنین تجار فرش دست بافت کاهش یافته است.

در سطح اجرایی، حمایت دولت از فرش دست بافت کاهش پیدا کرده است که موجب کاهش میزان صادرات آن شده است. امید است که این نمایشگاه فرصتی باشد که بتوانیم این وضعیت را جزئی بهبود ببخشیم، ولی این بخش به حمایت جدی نیازدارد. نمی توان از بافنده انتظار داشت که پس از یک سال تلاش، درآمد منطقی نداشته باشد و باز هم ببافد.

فرش دستبافت به شدت به نیروی انسانی و خلاقیت افراد وابسته است و در صورت عدم حمایت کافی به نظر نمی رسد که تولید همچنان ادامه داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×