اخبار نساجی

ارزش معاملات صنعت محصولات شیمیایی ۱۵۳ درصد افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارزش معاملات صنعت محصولات شیمیایی 153 درصد افزایش یافت

تهران – حجم و ارزش معاملات خرد و بلوک صنعت محصولات شیمیایی امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶/۴۶ و ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، صنعت محصولات شیمیایی هم اکنون ۹ درصد از کل ارزش بازار سهام کشور را در اختیار دارد و از ابتدای امسال تا ۲۹ بهمن ماه، تعداد یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۴۹۹ سهم شرکت های فعال در این صنعت به ارزش ۹ هزار و ۳۷۸ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال، به صورت خرد و بلوک در بورس اوراق بهادار معامله شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، از نظر حجم ۶/۴۶ درصد و از نظر ارزش ۱۵۳ درصد رشد را نشان می دهد.

آمارها حاکی از آن است که حجم معاملات خرد و بلوک این شرکت ها در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۵۹ سهم و به ارزش سه هزار و ۷۰۶ میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۹۷ ریال بوده است.

مجموع سهام شرکت های حاضر در صنعت محصولات شیمیایی ۱۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۶۳ هزار سهم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این صنعت که تا چند روز پیش ۲۹ شرکت را در دل خود جای داده بود، چهارشنبه گذشته و با عرضه سهام شرکت پتروشیمی نفت و گاز پارسیان در بازار دوم بورس اوراق بهادار، به ۳۰ شرکت رسید.

این در حالی است که با توجه به تنوع شرکت های فعال در این صنعت، تعداد ۲۲۴ هزار و ۹۳ نفر از سهام داران بورسی، سرمایه های خود را صرف خرید ۱۹ میلیارد و ۹۸ میلیون سهم از سهام شرکت های محصولات شیمیایی کرده اند.

ارزش بازار سهام شرکت های محصولات شیمیایی، ۱۱۲ هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال است که با توجه به ارزش بازار یک هزار و ۲۴۰ هزار میلیارد ریالی بورس کشور، این ۳۰ شرکت ۹ درصد از کل بازار را در اختیار خود گرفته اند.

در این بین، شرکت پتروشیمی نفت و گاز پارسیان، با ارزش بازار ۲۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریالی در صدر جدول شرکت های شیمیایی قرار گرفته و شرکت پالایش نفت تبریز با ارزش بازار ۲۴ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریالی در رتبه دوم و پتروشیمی خارک با ارزش بازار ۱۸ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریالی در رتبه سوم این صنعت ایستاده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×