مد و پوشاک

صفر تا صد مسائل مد و لباس به دست کارشناسان سپرده شود

 

صفر تا صد مسائل مد و لباس به دست کارشناسان سپرده شود

مدرس دانشگاه الزهرا گفت: در زمینه مد و لباس باید از صفر تا صد مسایل را به دست کارشناسان سپرد و زمینه‌های حضور طراحان مطرح فراهم شود.
مینو پدرام با بیان این که برای ساماندهی مد و لباس باید مشکلات ابتدایی را حل و راه را از ابتدا به درستی آغاز کرد گفت: در زمینه مد و لباس باید از صفر تا صد مسایل را به دست کارشناسان سپرد. درست است که اجرای درست موارد اداری همواره لازم است، اما باید کمیته‌ای سر کار قرار ‌گیرد که فراخوان‌ها و شرایط آن و کارشناسی طرح‌ها و سیاست‌گزاری‌هایش را نیز به عهده گرفته و متخصصانه ارزیابی کند.

داور جشنواره مد و لباس فجر با بیان اینکه در زمینه طراحی لباس دانشجویان خلاقی داریم که می‌توانند طراحان بزرگی باشند گفت: ولی به‌خاطر نبود بودجه این افراد عملکرد ضعیفی دارند. همچنین در این حوزه طراحان به‌نامی داریم که باید نظرشان را جلب کرده و آنان را نیز به این حیطه کشاند.

وی با تاکید بر این که با حمایت‌های درست می‌توان زمان، هزینه و انرژی موجود را درست هدایت کرد گفت: بی‌شک اگر در این سی‌سال از انرژی‌ها و امکانات خود در این عرصه درست استفاده کرده بودیم اکنون جلوتر بوده و این مسیرها را گذرانده و به فکرهای نوتری افتاده بودیم. شاید الان به صادرات فرهنگی رسیده بودیم که طرح طراحان‌مان را به خارج از کشور صادر کنیم. اما اکنون تازه زمان هماهنگی ایجاد کردن میان ارگانها برای اجرایی کردن این اهدافیم. اهدافی که قرار است طراحان را حمایت کند. شاید کمی آرام حرکت کنیم اما باید مستمر حرکت کرده و ادامه دهیم.

این طراح مد و لباس با تاکید بر لزوم راه اندازی نمایشگاه دائمی مد و لباس گفت: آن زمان که داوری جشنواره مد و لباس فجر را به عهده داشتم کارهای بسیاری به دستمان می‌رسید. کارهایی که سطح کمی آن بیش از سطح کیفی‌اش نشان می‌داد و شاید هنوز در سطح شرکت در جشنواره‌ای با نام و رتبه فجر نبود. اما آن‌جا نیز سعی کردیم داوری‌ها عادلانه باشد. درست است که روال این جریان‌سازی تا به حال کند پیش رفته است اما به نقطه مطلوب خود نیز خواهد رسید و لازمه‌اش این است که طراحان نمایشگاهی برای ارائه کارهایشان داشته باشند. اگر سطح کیفی کار بالا باشد، بی‌شک ‌نظر طراحان را نیز به خود جلب می‌کند و حمایت‌های لازم در جهت درستی برای طراحان انجام می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×