اخبار نساجی

ماجرای سناریوی تحریم ماهان/ ۱۴۱ پرواز حج تمتع ماهان چه می‌شود؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ماجرای سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی، چگونه کلید خورد؟

به گزارش خبرنگار مهر، سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی در حالی که عملیات موسم حج تمتع ۹۰ در حال انجام است، از سناریوی ساختگی اتاق فکر واشنگتن با مقامات برخی کشورها حکایت دارد.

این جنجال رسانه‌ای آمریکایی‌ها درحالی از دیروز سه شنبه کلید خورده است که از ۲۷۴ پرواز مربوط به عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی، ۱۴۱ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

بنابر این سناریو، اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا مدعی شده است که واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال، العربیه لحظاتی قبل در گزارشی مدعی شد: دولت آمریکا به بهانه نقش داشتن شرکت هواپیمایی ماهان در انتقال فرد متهم به آنچه دست داشتن در عملیات ترور سفیر عربستان به این کشور ادعا شده، این شرکت را تحریم کرد.

برهمین اساس، رونمایی از سناریوی اتاق فکر واشنگتن در این زمان، از وحشت کشورهای غربی و آمریکا از بیداری اسلامی در منطقه حکایت دارد و آنها را به جنب و جوش برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام در گردهمایی بزرگ اسلامی و بین المللی حج تمتع وادار کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم اکنون اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به سرزمین وحی با این تحریم ساختگی انجام می شود یا نه، در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برد.

البته پیش از این، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج تمتع ۹۰ به توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمین اشاره و خاطر نشان کرده بودند: دشمنان اسلام و مسلمین امسال تلاش بیشتری خواهند کرد تا اختلافات مذهبی و قومی میان مسلمانان را بیشتر کنند چرا که بیداری اسلامی آن نقطه برّنده و تیز حرکت خود را علیه استکبار و صهیونیزم قرار داده است.

وی یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانسته و تأکید کرده بودند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.

به گزارش مهر، تعداد حجاجی که امسال توسط شرکت ایران ایر جابه‌جا خواهند شد، ۵۱ هزار و ۱۹۶ نفر و نیز تعداد حجاجی که توسط شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، ۴۸ هزار و ۴۱۵ نفر است. ۲۷۴ پرواز حج تمتع از ۱۷ فرودگاه ایران به سرزمین وحی انجام خواهد شد.

‌امسال روزانه ۱۲ پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود که ‌از این تعداد هشت پرواز به مقصد جده و چهار پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×