اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش، عاملی برای اشتغال‌زایی و پرشدن اوقات فراغت جوانان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اردبیل گفت: صنعت فرش علاوه بر اشتغال‌زایی سبب پرشدن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها نیز می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، در اردبیل، «علی انصاری» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اردبیل در جلسه‌ی کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان افزود: صنعت فرش از دیرباز در استان پررونق بوده و در ایجاد اشتغال روستاییان، عشایر و شهرنشینان، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این‌که کمبود سرمایه و نقدینگی مهم‌ترین مشکلات صنعت فرش در این استان است، افزود: این صنعت علاوه بر اشتغال‌زایی سبب پرشدن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها نیز می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اردبیل با اشاره به این‌که ساماندهی وضعیت صنعت فرش در استان به حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نیازمند است، گفت: با همکاری و مشارکت بانک‌های عامل مشکلات این صنعت و تعاونی‌های فرش را در استان کاهش می‌دهیم.

انصاری با تاکید بر لزوم شناسایی و ساماندهی لکه‌های صنعتی استان افزود: صنایعی که از نظر زیست محیطی آلاینده بوده و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند باید در قالب لکه‌های صنعتی ساماندهی شوند و راهکارهای مناسبی از سوی دستگاه‌های دخیل برای انتقال صنایع مزاحم و آلاینده به شهرک‌های صنعتی به کارگروه ارائه شود.

وی برطرف کردن موانع و مشکلات موجود در لکه‌های صنعتی استان با بهره‌گیری از مشاور و تنظیم طرح تفصیلی، توجیهی و مطالعاتی را ضروری دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×