اخبار نساجی

راسخ:نتایج این دیدارها به تدریج آشکار خواهد شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حضور دو روزه هیات تجاری ایران در بمبئی

راسخ:نتایج این دیدارها به تدریج آشکار خواهد شد نتیجه مذاکرات و نشست های هیات تجاری ایران در دو شهر دهلی و بمبئی قابل توجه بود. دبیرکل اتاق تهران با اعلام این خبر، از توافقاتی گفت که در نشست های گروهی بین تجار ایرانی و هندی و در دیدارهای خصوصی بین مقامات دولتی هند و مسئولان اتاق تهران حاصل شده است.

به گزارش فارس محمدمهدی راسخ در خصوص دو روز پایانی این سفر چهار روزه که در شهر بمبئی سپری شد گفت: «دراین دو روز برنامه دیدارهای هیات بسیار فشرده و متوالی بود اما به رغم خستگی ها، تمام اعضای هیات در نشست های مشترک حضور داشتند و علاوه بر آن خود نیز با برخی شرکت های هندی جلساتی برای کسب اطلاعات بیشتر و توافقات نهایی برگزار کردند».راسخ توضیح داد: «هیات تجاری در اولین روز حضور خود در بمبئی مهمان انجمن کل صنایع هند بود. در این دیدار که بیش از یکصد نفر از بازرگانان هندی در حوزه های مخالف کاری حاضر بودند که بلافاصله پس از سخنان روسای دو هیات به مذاکره پرداختند».

دبیرکل اتاق تهران حضور گسترده خبرنگارات به ویژه نمایندگان رسانه های غربی در این نشست را نشانه اهمیت فوق العاده مذاکرات بخش های خصوصی دو کشور دانست و گفت: «سئوالات زیادی در مورد زمان و هدف سفر و هم چنین توافقات آن سفر توسط خبرنگارات مطرح شد که مسئولان اتاق تهران نیز با حوصله به همه آن ها جواب داد. البته نتایج عملی این دیدارها و توافقاتی که حاصل شد میز به زودی آشکار خواهد شد».

دبیرکل اتاق تهران با اشاره به دیدارهای دیگر هیات با فدراسیون سازمان های صادرکننده هند در بمبئی، اعضای اتاق اتاق بازرگانی و صنایع هند و عرب گفت: «در این دیدارها اعضای گروه فرصت مناسبی داشتند تا به تجار و تولیدکنندگان هندی صحبت کنند و برای انجام مبادلات به توافق برسند که به نظر می رسد نتایج این دیدارها مثبت بوده است».

محمدمهدی راسخ هم چنین یه یک ملاقات مهم با معاون ارزی بانک مرکزی هند در بمبئی اشاره کرد که در آن علاوه بر مسئولان اتاق تهران، مدیران ارشد چهار بانک بزرگ خصوصی و دولتی نیز حضور داشتند و نکات مورد نظرشان را با این مقام ارشد بانک مرکزی هند در میان گذاشتند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته دبیرکل اتاق تهران مباحثی چون گشایش ال سی، پیش پرداخت به موقع ال سی ها، ارز دانشجویی و مکانیسم پرداخت روپیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت معاون ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل یوکو بانک برای پیگیری این نکات قول مساعد دادند.

محمدمهدی راسخ این دیدار را یکی از مهمترین دیدارهای هیات خواند که امید زیادی به نتایج مثبت آن برای جهش در مراوادات اقتصادی دو طرف وجود دارد. لازم به توضیح است هیات تجاری ایرانی که به سرپرستی مسئولان اتاق تهران ۴ روز در دهلی نو و بمبئی حضور داشت امشب به تهران بازخواهد گشت.


اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×