اخبار نساجی

سیستم بانکی در ارائه تسهیلات، به مصوبات وزرات صنعت توجه نمی‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس هیات مدیره یک شرکت صنعتی با اشاره به اینکه هنوز تصمیم مناسبی برای رفع گرفتاری صنعتگران از سوی دولت اتخاذ نشده است، گفت: با بی مهری سیستم بانکی در عدم ارائه تسهیلات فقط با ۲ درصد ظرفیت فعالیت می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گلشاد نصیری رئیس هیات مدیره شرکت پیش ساخته سازان سبلان همزمان با هفته صنعت و معدن با حضور در جمع خبرنگاران به بیان مشکلات این واحد تولیدی پرداخت و اظهارداشت:  این شرکت از ۵ سال گذشته با سرمایه اولیه ۸۰ میلیارد ریالی به فعالیت در تولید انواع ساندویچ پنل از فوم یوریتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ و بلوک سقفی می پردازد اما بی مهری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات باعث شده تا نتوانیم از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم.

وی  با اشاره به اینکه چند سال گذشته سه میلیارد تومان از یکی از بانک‌های کشور تسهیلات دریافت کرده‌ام، افزود: هم اکنون ۹ میلیارد از این وام را به سیستم بانکی پرداخت کرده‌ام اما بهره ۳۰ درصدی باعث شده تا ۹ میلیارد دیگر نیز برای تسویه این وام سه میلیارد تومانی پرداخت‌کنم.

رئیس هیات مدیره شرکت پیش ساخته سازان سبلان  با بیان اینکه نداشتن مواد اولیه و عدم همکاری بانک‌ها باعث شده فقط با دو درصد ظرفیت خود به فعالیت بپردازیم تصریح کرد: با این وجود میزان تولید این شرکت در یک سال با بکارگیری ظرفیت ۱۰ درصدی حدود سه میلیون متر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به نامه نگاری‌های متعدد خود برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی در طول ۵ سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم تمام نامه نگاری ها هنوز نتوانسته ایم به نتایج مثبتی برای دریافت تسهیلات دست پیدا کنیم.

 نصیری‌ ضمن بیان این مطلب که سیستم بانکی مصوبات وزارت صنعت در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان را رعایت نمی‌کند، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر ساندویچ پنل در بازار بین المللی حدود ۱۴ دلار است اما در ایران به واسطه مواد اولیه گران  28 دلار است که این موضوع باعث می شود تا تولید تمایلی به تولید این محصول و حضور در بازارهای جهانی را نداشته باشند.

رئیس هیات مدیره شرکت پیش ساخته سازان سبلان اضافه کرد: مسئولان مختلف کشور در بازدید از کارخانه وعده‌های متفاوتی را در ارائه تسهیلات عنوان کرده اند اما با گذشت یک سال از فعالیت دولت تدبیر و امید هنوز هیچ تصمیمی برای رفع گرفتاری های صنعتگران اتخاذ نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×