اخبار نساجی

ضعف مدیریتی باعث تعطیلی کارخانه نساجی خاور شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

ضعف مدیریتی باعث تعطیلی کارخانه نساجی خاور شد

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان اعلام کرد: کارخانه ریسندگی خاور گیلان یکی از بهترین کارخانه‌های ریسندگی کشور طی چند سال اخیر به جهت خصوصی سازی دچار مشکل شده است.

محمد یعقوبی در خصوص مشکلات این واحد تولیدی اظهار داشت: کارخانه ریسندگی خاور در چند سال گذشته ۴۰۰ کارگر داشت که به واسطه سیاستهای خصوصی سازی دولت این واحد تولیدی نیز به بخش خصوصی واگذار شد و باشروع مشکلات خود هم اکنون با حداقل ظرفیت نیروی کارتعطیل شده است.

او با اشاره به اینکه واگذاری واحد‌های تولیدی به بخش خصوصی بدون نظارت و کار کار‌شناسی صورت گرفته است تصریح کرد: ضعف مدیریتی باعث شد این کارخانه عظیم دولتی به یک واحد تعطیل شده و بدون تولید مبدل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال کارگری بر بررسی سوابق کاری متقاضیان خصوصی واحدهای دولتی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان استانی گیلان بدون توجه به سوابق کارفرمای بخش خصوصی، کارخانه نساجی خاور را به بخش خصوصی واگذار کردند که در ‌‌نهایت بدون توجه به هشدارهای مسئولان کارگری استان، امروز ما شاهد بلاتکلیفی تعداد زیادی از کارگران این کارخانه ودریافت نکردن حقوق وسایر مطالباتشان هستیم.

او مدعی شد: کارفرمای کارخانه خاور با‌‌ رها کردن بیش از ۴۰۰ کارگر قراردادی طی چند سال گذشته و عدم پرداخت مطالبات آنان به بهانه نداشتن منابع مالی در حقیقت می‌خواسته از دولت تسهیلات مجدد دریافت کند.

یعقوبی با بیان اینکه متاسفانه ما امروز هم شاهد تجمع این کارگران هستیم اذعان داشت: ضعف مدیریتی و واردات بی‌رویه باعث شکست اکثر واحد‌های نساجی‌ کشور از جمله گیلان شده است.

او تاکید کرد: دولت قبل از واگذاری کارخانه‌های تولیدی به بخش خصوصی به سوابق و پرونده کاری آنان نیز توجه کند و افرادی را در راس مدیریتی این واحد‌ها قراردهد که از نظر مدیریتی توانمند بوده و چشم طمعی به تسهیلات دولت نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، صبح روز دوشنبه تعداد ۴۸ کارگر کارخانه ریسندگی خاور گیلان در اعتراض به ۱۱ ماه حقوق معوقه خود در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×