اخبار نساجی

قیمت جهانی پنبه افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت جهانی پنبه افزایش یافت

به دنبال تصمیم هند در ممنوعیت صادرات پنبه قیمت جهانی این محصول در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس تصمیم هند در ممنوعیت صادرات پنبه موجب تمایل شرکتهای چینی برای خریداری پنبه بیشتر از بازار آمریکا شده و این مساله رشد فزاینده قیمت پنبه در بازار نیویورک را به همراه داشته است .

بر اساس این گزارش هند دومین صادر کننده بزرگ پنبه جهان روز دوشنبه با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی صادرات هر گونه پنبه را ممنوع اعلام کرده است که این مساله تاثیر فوری بر قیمت جهانی پنبه داشته است . بر این اساس قیمت هر پوند پنبه در بازار نیویورک برای تحویل در ماه می با چهر سنت افزایش به بیش از ۹۲.۲۳ سنت رسیده است . این در حالی است که قیمت پنبه در بازار داخلی هند با افت چهار سنتی روبرو شده است .

هند شش ماه پیش صادرات پنبه را به طور کلی آزاد اعلام کرده بود . رشد بی رویه صادرات پنبه طی ماههای اخیر به خصوص به چین موجب افزایش قیمت آن در بازارهای داخلی هند شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ممنوعیت صادرات پنبه هند در شرایط کنونی به نفع تولید کنندگان و صادر کنندگان پنبه در آمریکا خواهد بود . هند ثابت کرده است نمی تواند عرضه کننده قابل اطمینانی در بازارهای جهانی باشد و به همین خریداران چینی نیز به فکر جایگزینی این کشور با آمریکا هستند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×