اخبار فرش ماشینی

رحمانی: ایران در خواب سرمایه است/ تمام کره زمین را می‌توانیم فرش و موکت کنیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه در کشور ۵۶ هزار پروژه نیمه تمام صنعتی داریم، گفت: این یعنی خواب سرمایه؛ تاکنون پیشرفت این ۵۶ هزار پروژه زیر ۲۰ درصد بوده این درحالی است که در کشور ۷۳۱ کارخانه رب‌سازی داریم.

رضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وجود این تعداد واحد نیمه تمام در کشور یعنی راکد بودن و به تعبیری در خواب بودن سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها است.

بی‌برنامگی صنعتی کشور را رنج می‌دهد

وی تنها دلیل وجود این تعداد واحد نیمه تمام در کشور را در حوزه صنعت را بی‌برنامگی اعلام کرد و افزود: صنعتگران می‌گویند نبود نقدینگی مشکل واحدهای صنعتی است اما بی‌برنامگی موریانه اصلی این مجموعه‌ها و فلج کننده آنها است.

رحمانی در تشریح بی‌برنامگی با اشاره به اینکه ایران عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده فولاد خاورمیانه را یدک می‌کشد، افزود: این در حالی است در صنایعی مانند رب سازی، موکت و فرش ماشینی آنقدر واحد تولیدی راه‌اندازی کرده‌ایم که می‌توانیم رب دنیا را تامین و تمام کره زمین را فرش و موکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ۵۶ هزار پروژه نیمه تمام صنعتی داریم، اظهار کرد: این یعنی خواب سرمایه؛ تاکنون پیشرفت این ۵۶ هزار پروژه زیر ۲۰ درصد بوده این درحالی است که در کشور ۷۳۱ کارخانه رب سازی داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت‌های الکترونیکی و مخابراتی بدون صاحب واگذار شده‌اند، بیان کرد: ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی اعلام کرده‌اند که بزرگترین مشکل آن‌ها تامین نقدینگی است، از صد هزار میلیارد تومان نقدینگی که در سال گذشته در کشور اضافه شد چقدر آن به سمت تولید رفته است.

رحمانی گفت: وجود ۵۶ هزار پروژه نیمه‌تمام صنعتی به معنی خواب سرمایه و هدر رفتن منابع مالی است.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنایعی که مورد نیاز کشور است، گفت: ۶۰ میلیون کاربر تلفن همراه در کشور وجود دارد و این در حالی است که برای تولید این محصول فکری نشده است.

ظرفیت تولید موتورسیکلت در ایران ۲٫۲ برابر کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به معایب نبود استراتژی صنعت در کشور، عنوان کرد: به طور مثال ظرفیت تولید موتورسیکلت ایجاد شده در ایران ۲٫۲ برابر کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، عربستان، پاکستان، اندونزی، تایلند و بسیاری از کشورهای آسیای ‌شرقی است، ۷۳۱ واحد تولید رب گوجه فرنگی در کشور داریم که اگر تمام گوجه‌فرنگی خاورمیانه را نیز وارد کنیم، ظرفیت اضافی برای تولید داریم، اگر بخواهیم برای کل دنیا فرش ماشینی تولید کنیم، باز ظرفیت داریم.

۱۸ هزار واحد مرغداری و تولید ۲۵۸ میلیون قطعه‌ای

وی ادامه داد: ۱۸ هزار واحد مرغداری با ظرفیت تولید ۲۸۵ میلیون قطعه مرغ در کشور داریم، در حالی که در چین تنها یک واحد مرغداری ۷۰ میلیون قطعه تولید می‌کند، سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در ۳۸ سایت خودروسازی کشور تولید شده در حالی که ژاپن ۱۰ میلیون خودرو را در یک سایت کوچک خودروسازی تولید می‌کند.

رحمانی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سال تولید ملی، افزود: بیشتر تاکیدات معظم‌له در چارچوب تولید اجناس خوب و حمایت بیشتر از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این راستا باید همتی والا به خرج دهیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از دولت یازدهم خواست تا مهمترین اولویت کاریش را به خط پایان رساندن این واحدهای در راه مانده قرار دهد و مدبرانه برای پروژه‌های نیمه‌‌تمام صنعتی که می‌توانند گره‌گشای مناسبی برای مشکل اشتغال و اقتصاد کشور باشند تلاش کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×