اخبار نساجی

نفت زنگ خطری برای کویت!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نفت زنگ خطری برای کویت!

شماری از نمایندگان مجلس کویت نسبت به کاهش بهای نفت و تاثیر آن بر بودجه عمومی این کشورهشدار داده و خواستار چاره جویی هرچه سریع تر در این زمینه شدند.

به گزارش بی باک به نقل از ایرنا، زنگ خطر ناشی از پیامد کاهش قیمت نفت در کویت به عنوان کشورعمدتا متکی به درآمد های نفتی در حالی احساس شده که برخی کارشناسان اخیرا این کشور را به همراه دیگر متحدانش به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل تولید بیش از حد سهمیه خود در ‘اوپک’، عامل اصلی اخلال در بازار و کاهش قیمت ها معرفی کرده اند.

‘احمد لاری’ نماینده مجلس کویت، کاهش بهای نفت را امری نگران کننده خواند و از مجلس و دولت خواست، هر چه سریع تر برنامه ای پنج ساله را با در نظر گرفتن کلیه پیش بینی های مربوط به قیمت نفت و هزینه های کشور به ویژه در ارتباط با حقوق و دستمزدها، تدوین کنند.

وی در گفت و گو با روزنامه کویتی الرای، خواستار اصلاح حقوق و دستمزدها با در نظر گرفتن اصل برابر و عدالت شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عبدالرحمن العنجری نماینده مجلس نیز گفت: دولت باید برای عبور از مرحله کاهش قیمت نفت، برنامه هایی بلند مدت و کوتاه مدت تدوین کند.

وی همچنین تاکید کرد: کویت باید برای یافتن منابع درآمدی متنوع تلاش کند و صرفا به در آمدهای نفت متکی نباشد.

وی همچنین از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت ‘اوپک’ خواست در راستای تلاش برای افزایش دوباره قیمت نفت، به کاهش تولید روی آورند.

علی العمیر دیگر نماینده مجلس نیز اظهار داشت: قیمت ۹۴ دلار برای هر بشکه نفت، به معنای کسری بودجه به شمار می رود.

وی گفت: بروز هرگونه خلل در بودجه، روی برنامه ها و طرح های توسعه ای و دستمزدها تاثیر خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد که کاهش بهای نفت، زنگ خطر را به صدا در آورده است.

این در حالی است که اخیرا نماینده ایران در هیات عامل اوپک، تخلف برخی اعضای این سازمان از سهمیه های تولید نفت و مشکلات اقتصادی امریکا، اروپا و برخی کشورهای آسیایی را از دلایل اصلی کاهش بهای نفت دربازارهای جهانی برشمرد.

‘سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی’ روز شنبه ضمن اظهار این مطلب به خبرنگار ایرنا، گفت: تولید نفت اوپک اکنون حدود ۲ میلیون بشکه در روز بیش از سقف رسمی این سازمان است.

اعضای اوپک در نشست دسامبر ۲۰۱۱ ،سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه نفت در روز را مصوب کردند.

وی با بیان اینکه عربستان و دو متحد دیگرش( کویت و امارات متحده عربی) بزرگترین متخلفان اوپک به شمار می روند و مسببان اصلی کاهش بهای نفت در بازار هستند، افزود: عربستان از سوی کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت خام دنیا تحت فشار است تا بازار نفت را آرام کند و با عرضه زیادتر نفت به بازار ، این درخواست را عملی کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×