اخبار نساجی

یارگیری زیرکانه ایران از ۱+۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یارگیری زیرکانه ایران از 1+5

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی جالب توجه به ناکارآمدی تحریم ها اعتراف کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت:واردات نفت خام چین از ایران در ماه آوریل پس از کاهش چشم‌گیر در اوایل سال جاری دوباره افزایش پیدا کرد و نشان داد پکن علیرغم تلاش‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه تهران هنوز مشتری ثابت این کشور است. واردات نفت خام چین از ایران در ماه آوریل به ۶/۱ میلیون تن یا حدوداً ۰۰۰/۳۹۰ بشکه در روز رسید. این میزان نسبت به زمان مشابه در سال قبل حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است اما نسبت به ماه مارس ۴۸ درصد افزایش داشت.

این افزایش نشان‌دهنده حل اختلاف موجود بین شرکت‌های ایرانی و چینی است. شرکت بین‌المللی محصولات نفتی و پتروشیمی چین که تحت کنترل دولت است و به نام یونیپک شناخته می‌شود، خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران را به دلیل اختلاف‌‌هایی که در مورد پرداخت بهای نفت ایجاد شده بود، متوقف کرده بود. این اختلاف در اواسط ماه فوریه برطرف شد و احتمالاً بشکه‌های جدید در ماه آوریل و پس از سه هفته حرکت از جزیره خارک در ایران به چین رسیدند. احتمالاً افزایش حجم محموله‌های ارسالی از ایران نشان‌دهنده افزایش خرید در ماه‌های آتی است، اگر چه کاهش خرید در ماه‌های فوریه و مارس منجر شده است که میزان کل خرید نفت در سال جاری کمتر از سال گذشته باشد. یکی از افراد آگاه به امور نفتی ایران گفت ایران احتمالاً در ماه‌های آتی کاهش صادرات نفت به چین را جبران خواهد کرد.

مقامات چین اعلام کرده‌اند تحریم‌های غرب بر واردات نفت این کشور از جمهوری اسلامی تاثیری نخواهد گذاشت. اما کشورهای همسایه مانند ژاپن و کره‌جنوبی واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند تا هدف تحریم‌های دولت آمریکا نشوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران است تا اهداف هسته‌ای این کشور را محدود سازد. چین از تجارت خود دفاع کرده و می‌گوید با تحریم‌های سازمان ملل هم سو است. ایران پس از عربستان سعودی و آنگولا، سومین منبع نفتی چین در سال گذشته بود و حدود ۰۰۰/ ۵۵۷ بشکه نفت در روز به این کشور صادر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×