اخبار نساجی

روزنوشت دوشنبه یکم خرداد ماه(کارگروه نفت،بحث ترانزیت،جشنواره پوشاک و تحقیق وتفحص مجلس از ستاد مبارزه با قاچاق)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

امروز جلسه شورای مشاورین اقتصادی اتاق به علت شرکت اعضاء در کنفرانس بهره وری برگزار نشد و قرار شد جلسه مشترک مشاورین اقتصادی و بین الملل چهارشنبه برگزار گردد لذا با وجود اشتیاق فراوانی که به شرکت در کنفرانس داشتم ولی ترجیح دادم در اتاق بمانم و تکالیف اتاقی خود را انجام دهم.


اولین مورد نهائی کردن صورتجلسه سومین کارگروه نفت و تهیه پیش نویس توافق نامه بین اتاق تهران و وزارت نفت جهت تسهیل و تسریع حضور بخش خصوصی کشور در صنایع بالا دستی و پایین دستی نفت بود که آن را تهیه و جهت اظهار نظر دوستان ارسال نمودم.
دومین موضوع تهیه یک نامه و گزارشی به ستاد تدابیر ویژه جهت حل مشکل ترانزیت گازوئیل به افغانستان بود که در این نامه به آثار منفی توقف ترانزیت اشاره نموده و نقاط مثبت آن را تشریح نمودم.
انجام این امور تا حدود ساعت ۱۲ طول کشید و در این ساعت با آقای مهندس روغنی مدیرعامل محترم صنایع چوب و کاغذ مازندران تماس گرفتم و از وضعیت تولید و بازار کاغذ اطلاعات مورد نیاز را بدست آوردم و ایشان مجدداً دعوت خود از هیئت نمایندگان جهت بازدید و برگزاری جلسه در چوب و کاغذ مازندران را تکرار نمود و خواستار اهمیت هیئت نمایندگان به سرمایه گذاری میلیاردی صورت گرفته در مازندران در این رابطه شد که قول پیگیری دادم.


سپس با مهندس جمشیدی (مدیرعامل سابق بانک سپه) که اکنون مشاور آقای دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد می باشد تماس گرفته و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر این بانک در انجام امور بخش خصوصی و ضرورت توسعه فعالیت این بانک و توسعه مدیریت با توجه به محدود شدن فعالیت های بانکی کشور به چند بانک محدود خصوصی شدم که ایشان نقطه نظرات و اقدامات انجام شده را توضیح داده و از حضور مدیرعامل بانک در جلسات اتاق و بخش خصوصی استقبال نمودند.
ساعت حدود ۵/۳ با تاخیر در جلسه هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی ایران شرکت کردم و گزارشی از روند اقدامات انجام شده جهت عضویت در فرابورس ارائه شد و سپس در مورد نحوه فعال شدن شرکت اسپند گاز که زیر مجموعه صندوق می باشد و صاحب تانکر حمل گاز مایع می باشد تبادل نظر و تصمی گیری شد.


پس از جلسه می بایست در جلسه هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران حضور یابم لذا جلسه را قبل از پایان ترک کردم و وقتی به سراغ خودرو در خیابان سرافراز رفتم با جای خالی آن مواجه شدم و حاضرین اطلاع دادند که پلیس به علت توقف در محل ممنوع ماشین را به پارکینگ منتقل نموده است و لذا اول گرفتاری و دردسر می باشد و مجبور شدم با تاکسی عازم جلسه اتحادیه صنایع نساجی شوم که موضوع جلسه برگزاری جشنواره صنایع پوشاک با مجوز شرکت نمایشگاه ها بود به علت عدم صدور مجوز توسط وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه مد و پوشاک دوستان در صدد برگزاری این نمایشگاه تحت عنوان “جشنواره هستند” که موافقت لازم با پیگیری آن توسط دبیرخانه صورت گرفت ضمناً بیانیه تهیه شده توسط اتحادیه در رابطه با نامگذاری سال مورد استقبال سایر تشکل ها مانند انجمن صنایع نساجی و جامعه متخصص صنایع نساجی قرار گرفته است و با اصلاحاتی که در نگارش آن صورت گرفته است قرار است تشکل های صنعت نساجی آن را امضاء و منعقد نمایند.
نهایتاً عازم پارکینگ رسالت شدم و وسائل شخصی خود را از پرادو برداشتم و قبض پارکینگ را جهت ترخیص خود اخذ نمودم.
دیر وقت به منزل رسیدم و از کارهای زیاد امروز و گرمای هوا کلافه بودم و پس از خواندن نماز یکساعتی تلویزیون تماشا کردم و بعد گزارش تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مطالعه کردم که باعث تاسف بود، در این گزارش اشاره شده که در مقابل سالانه حدود ۲۴ میلیارد دلار قاچاق کشفیات سازمان حدود ۴۰ میلیون دلار می باشد و لذا به نظر میرسد خرج و دخل این ستاد با عملکردش سازگاری ندارد. نقطه جالب این گزارش ۸ قلم عمده کالای قاچاق می باشد که عبارتند از :


۱- فرآورده های نفتی
۲- پوشاک و نساجی
۳- مشروبات الکلی
۴- مواد غذایی، شکلات و آدامس
۵- لوازم خانگی و ماشین آلات
۶- کامپیوتر
۷- قطعات جانبی کامپیوتر
۸- طلا
ضمناً در جستجوی اخبار سفر آمانو به تهران کانال های تلویزیون را زیرو رو کردم خبر ها تا حدودی مثبت بود و اعلام شده که مذاکره در تهران ولی جمع بندی در بغداد صورت می پذیرد.
موضوع قابل توجه سایت ها و روزنامه های دیروز نطق قبل از دستور علی مطهری بود که با حاشیه ها و عکس العمل های متفاوتی روبرو شده است و اعضاء جبهه پایداری که تحمل انتقاد از رئیس جمهور را ندارند سپاه را بهانه کرده اند و مشغول تخریب علی مطهری هستند و ایشان هم بیدی نیست که به این بادها بلرزد
ضمناً آقای اسدی مسئول دانشگاه غیرانتفاعی علامه جعفری رفسنجان تماس گرفت و خواستار حضور در جلسه هیئت امناء دانشگاه در روز چهارشنبه ۳ خرداد شد که به علت تقارن با جلسه مشترک شورای مشاورین اتاق معذرت خواهی کردم.
ضمناً بعضی از دوستان از نوشته من در رابطه با خدامراد گلایه کرده بودند و آن را دفاع از یک متهم قلمداد نموده بودند در حالیکه به نظر اینجانب در این پرونده تعدادی از مقامات قوه مجریه و قوه مقننه و حتی دستگاه های نظارتی بانک مرکزی بستر این اختلاس را فراهم کرده نموده اند و جرم خدامراد حداکثر آلوده شدن توسط این جریان می باشد و ایشان هم نقشی ر رشد و نمو این جریان نداشته است ولی اکنون به عنوان بالاترین مقام دولتی در این پرونده در حال محاکمه شدن می باشد که بی انصافی می باشد و باید اگر تخلفی کرده است رسیدگی و ب جزای عمل خود برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

والسلام- سید حمید حسینی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×