اخبار نساجی

قیمت سکه آتی فروریخت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت سکه آتی فروریخت


مبادلات سکه
روز گذشته با نوسان رو به پایینی همراه شد، این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد روند مبادلات تا روزهای پایانی هفته‌‌جاری با شیب منفی مواجه خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،اعتقاد فعالان بازار آتی بر این است به تاثیر از اخبار مربوط به تزریق ارز به بازار طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌‌جاری و از سویی اظهار نظر معاون رییس‌جمهور مبنی بر اخبار امیدوار‌کننده و گشایش ارزی در روزهای آینده بازار شاهد شوک قیمتی باشد این در حالی است که دادوستدها نیز روند رو به پایینی را تجربه کند. البته با شرح جزئیات سامانه پورتال ارزی امیدواری به آینده بیشتر شده است.

در کنار بحث کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و تاثیر آن بر بازار نقدی سکه، بازارهای جهانی نیز نوسان رو به پایینی را دنبال کردند؛ به طوری که قیمت‌ها به زیر یک هزار و ۷۶۷ دلار به ازای هر اونس هم رسید.به نظر معامله گران با انتشار اخبار امیدوار‌کننده طی روزهای گذشته از سوی مسوولان، روند مبادلات سیر نزولی را طی کرده؛ این در شرایطی است که از همان ساعات اولیه نگرانی در نگاه خریداران مشخص بود؛ ذوب تدریجی قیمت دلار در بازار غیر‌رسمی به دنبال اقدامات دولت و رسیدن به سطح قیمتی یک هزار و ۸۳۰ تومان از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذاری هستند که قیمت سکه را به زیر ۷۵۰ هزار تومان هم رساند.

در کنار بازار نقدی که سیر نزولی داشت عرضه‌های سکه بانک کارگشایی در بعدازظهر با افت شدید قیمت همراه شد. یکی از تحلیلگران بر این باور است معامله‌گران بهتر است تا پایان هفته‌‌جاری (تا قبل از انتخابات) موقعیت‌های فروش را در اولویت قرار دهند، اما سعی کنند اگر موقعیت‌های خرید هم می‌گیرند آن را موکول به سررسیدهای دور کنند. تحلیل عمده این است تا پایان هفته‌‌جاری قیمت‌ها شیب منفی داشته باشد اما پس از انتخابات باید منتظر اتفاقات و تحولات جدیدی بود زیرا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، ممکن است قیمت‌ها هم افت داشته باشد هم رشد را تجربه کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحلیلگران بازار نقدی نیز معتقدند اگر کسی می‌خواهد در بازار طلا سرمایه‌گذاری کند بهتر است مراقب جنس‌های موجود در بازار و کلاهبرداری در طلای قلابی نیز باشد؛ این در شرایطی است که همچنان خرید سکه‌های ربع و نیم با افزایش ذائقه معامله گران رو به رو است.البته روند مبادلات برای هر یک از سررسیدهای دور متفاوت بود؛ سکه اسفندماه با ۴۱ هزار تومان کاهش (دامنه نوسان ۹۷/۴ درصد) در محدوده ۷۹۳ تا ۸۲۸ هزار تومان، سکه فروردین ماه با ۴۲ هزار تومان کاهش (دامنه نوسان ۸۷/۴ درصد) در محدوده ۸۳۰ تا ۸۶۹ هزار تومان، سکه اردیبهشت‌ماه با ۴۵ هزار تومان کاهش (دامنه نوسان ۹۹/۴ درصد) در محدوده ۸۵۹ تا ۹۰۰ هزار تومان، سکه خردادماه با ۴۵ هزار تومان کاهش (دامنه نوسان ۸۸/۴ درصد) در محدوده ۸۸۸ تا ۹۲۹ هزار تومان و سکه تیرماه با ۴۹ هزار تومان کاهش (دامنه نوسان ۹۹/۴ درصد) در محدوده ۹۱۸ تا ۹۶۳ هزار تومان قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×