اخبار نساجی

“پول دیجیتالی” تهدیدی برای نظام‌های مالی جهان

دیلی تلگراف در گزارشی عنوان کرد که واحدهای پولی دیجیتال، نظام‌های مالی کنونی جهان را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب سایت خبری دیلی تلگراف، در نشست گروه هشت که به تازگی در ایرلند شمالی برگزار شد، کشورهای شرکت کننده درباره ۳ موضوع اصلی تجارت، مالیات و شفافیت بحث کردند که هدف اصلی آن تقویت اقتصاد جهانی به همراه یافتن راه حلی مناسب برای واکنش به فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان بود.

دولت‌های سراسر دنیا همواره تلاش می‌کنند بیش از گذشته از فناوری استفاده کنند، به طوریکه برخی دولت‌ها نیز روند تغییرات و جریان اطلاعات را بسیار سریع و خطری برای دیکتاتوری‌های خود می‌دانند.

در امریکا و انگلیس تلاش برای بهره‌برداری‌های اجتماعی از فناوری دیجیتال نتایج نامتناسبی درپی داشته است. همچنین اختلاف نظرهایی میان طرفداران گسترش فناوری و ایجاد تغییرات ناشی از آن و نیز کسانی که می‌خواهند ساختارهای قدیمی اجتماعی، اقتصادی و قانونی را حفظ کنند، وجود دارد.

باید این نکته را در نظر گرفت، در برخی موارد فناوری که واحدهای پولی دیجیتالی مثل “بیت کوین” را قدرت بخشیده است کشورهایی مثل دولت‌های گروه هشت را دچار تشویش کرد، چرا که بر جوامع آنها تسلط یافته است.

از سوی دیگر دولت ها نیز با استفاده از فناوری این فرصت را به دست آورده اند که از طریق کاهش هزینه‌ها، تسهیل فرایندهای مالی و خدمات رسانی بهتر با شهروندان خود تعامل داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گسترش واحدهای پولی مجازی مثل بیت کوین فعالیت‌های نظارتی دولت‌ها را بی اثر می‌کند. ساختار و نوع عملکرد بیت کوین‌ها، کار دولت‌ها و کشورها را برای نظارت بر آن دشوار کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×