اخبار نساجی

جزئیات نخستین جلسه شورای گفتگوی تهرانی‌ها

 

جزئیات نخستین جلسه شورای گفتگوی تهرانی‌ها

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تهران با اعلام جزئیات نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، گفت: بحث و تجزیه و تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شرح وظایف این استان درباره چگونگی اجرای این سیاست‌ها مهمترین موضوع مورد بررسی در این جلسه بود.

به گزارش مهر، یحیی آل اسحاق در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: بحث و تجزیه و تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و شرح وظایف استان درباره چگونگی اجرای این سیاست ها مهم ترین موضوع مورد بررسی نخستین جلسه رسمی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تهران با اشاره به جدی و علاقه مند بودن مسئولان دولتی و حکومتی و فعالان اقتصادی به همکاری اظهارداشت:‌ قرار شد کمیته ای متشکل از مسئولان و اعضای شورا دیدگاه ها و برنامه های وزارتخانه های مختلف را به همراه برنامه های بخش خصوصی و الزامات و مشکلات اجرای این دستورات بررسی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم استان تهران در اداره اقتصاد کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی، گفت:‌ این استان با توجه به آن که دستکم ۲۵ درصد تولید ناخالص کشور را در خود دارد و استقرار مراکز اصلی تصمیم گیر کشور نقشی کلیدی می تواند در تحقق منویات مقام معظم رهبری ایفا کند و به عنوان الگو در بین دیگر استان های کشور مطرح شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی تهران بررسی وضع نامناسب شهرک های صنعتی به لحاظ اشتغال و مشکلات اداری و منابع مالی و نیز چگونگی رابطه شهرداری ها و شهرک های صنعتی را از دیگر موضوعات مورد بحث در نخستین نشست شورای گفتگوی استان تهران برشمرد.

همچنین سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز با بیان اینکه در این جلسه فرمایشات مقام معظم رهبری در باره سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در نخستین نشست چگونگی کمک استان تهران به عنوان پایتخت اقتصادی و سیاسی کشور و نقشی که می تواند در نیل به اهداف این سیاست‌ها تاثیرگذار باشد، بررسی شد.

وی تصریح کرد: در نشست امروز نحوه شکل گیری جلسات بعدی را مشخص کردیم و مقرر شد اعضای ۸ گانه بخش خصوصی در هفته سوم فروردین تعیین شوند. استاندار تهران ادامه داد:‌ همچنین در زمینه شهرک های صنعتی و واحدهایی که به علت بدهی به تملک بانک ها درآمده و فعالیت برخی از آنها متوقف شده است و انتقال واحدهای موجود تهران به شهرک های صنعتی که باید از ۵ سال معافیت مالیاتی برخوردار می شد، تصمیم گیری شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۳ و اینکه ۵۲ و ۸ درصد کل بودجه غیرنفتی بودجه را استان تهران تامین می کند نیز بحث و تبادل نظر شد. وی درباره نقش استان تهران در پیگیری اقتصاد مقاومتی گفت: استان تهران به عنوان دارنده بالاترین رتبه های اقتصاد کشور وظیفه ذاتی و نقش فعال خود را ایفا خواهد کرد.

استاندار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رضایت مردم از برپایی نمایشگاه های بهاره گفت:‌ البته برخی امکانات رفاهی مورد نیاز در این نمایشگاه ها ناکافی بود که امیدواریم سال آینده با همکاری فعالان صنف برطرف شود و مردم و غرفه داران از امکانات رفاهی خوبی برخوردار باشند و رضایت عمومی مردم افزایش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×