اخبار نساجی

صف نفتکش‌ها برای خرید نفت ایران در خلیج‌فارس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صف نفتکش‌ها برای خرید نفت ایران در خلیج‌فارس

معاون وزیر نفت از افزایش تعداد مشتریان خارجی نفت ایران همزمان با تشدید تحریمهای اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون به دلیل افزایش تعداد مشتریان خارجی نفت موجود در مخازن پایانه‌های نفتی کشور به حداقل کاهش یافته است.

احمد قلعه بانی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فروش نفت خام ایران در بازارهای بین‌المللی همزمان با تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا، گفت: در حال حاضر تعداد مشتریان خارجی برای خرید نفت صادراتی ایران افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش درخواستها برای خرید نفت خام از ایران، تصریح کرد: با افزایش تعداد مشتریان خارجی میزان نفت خام ذخیره سازی شده در مخازن پایانه های نفتی کشور در خلیج فارس به حداقل کاهش یافته است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با افزایش مشتریان خارجی حتی در برخی مواقع موجودی نفت ذخیره سازی شده در مخازن به صفر هم رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان موجودی نفت خام ذخیره سازی شده در مخازن کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به حداقل کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت میزان صادرات فعلی نفت خام ایران را بالای ۲ میلیون بشکه در روز عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی نفت خامی نیست که تولید شود و بدون مشتری بماند.

به گزارش مهر، وزارت نفت اخیرا همزمان با تشدید تصمیمات خصمانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات نفت خام به انگلیس و فرانسه را متوقف کرده است.

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران هم تاکید کرده است با هر شرکت خارجی که نفت خام ایران را به فرانسه و یا انگلستان منتقل کند، برخورد خواهد کرد.

در همین حال امضای قراردادهای ۲ تا ۵ ساله، عدم تعیین پیش شرط و پرداخت به موقع منابع مالی حاصل از فروش نفت سه شرط اصلی فروش نفت ایران به شرکتها و کشورهای اروپایی است.

پیش بینی می شود در صورتی که تا چند هفته آینده برخی از شرکت های نفتی اروپایی در خرید نفت از ایران تجدید نظر نکنند همچون فرانسه و انگلستان صادرات نفت به این کشورها هم به حالت تعلیق درآید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×