اخبار نساجی

ترخیص کالاهای گروه دهم با پرداخت سود بازرگانی برابر از گمرک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ترخیص کالاهای گروه دهم با پرداخت سود بازرگانی برابر از گمرک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کالاهای گروه ۱۰ موجود در گمرک در حال ترخیص است، گفت: براساس تصویب دولت مقرر شد با پرداخت سود بازرگانی برابر برای کالاهای گروه دهم که در گمرک دپو شد‌ه‌اند ترخیص آنها صورت پذیرد.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه سفر به تبریز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تکلیف کالاهای گروه ۱۰ که در گمرک انباشته شده چه خواهد شد، اظهار کرد: براساس تصویب دولت مقرر شد با پرداخت سود بازرگانی برابر برای کالاهای گروه دهم که در گمرک دپو شده‌اند ترخیص آنها صورت پذیرد.

به گزارش فارس، وی درباره اینکه این کار در چه مرحله‌ای است، افزود: ترخیص این گروه از کالاهای انباشته شده در گمرک در حال انجام است و در حال حاضر مراحل اختصاص سود بازرگانی طی شده و این کالاها در حال ترخیص از گمرک‌ها هستند.

نعمت‌زاده وعده داده تا ممنوعیت اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی گروه دهم برداشته شود اما با ساز و کار و روشی متفاوت انجام خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دهم با اشاره به ممنوعیت این گروه از کالاها برای استفاده از ارز مرجع گفت: به همین علت ثبت سفارشی برای این نوع کالاها صورت نمی‌گرفت.

نعمت‌زاده گفت: برای اختصاص ارز مرجع و پذیرش متقاضی باید مراحل لازم برای تصویب در دولت طی و به هیئت دولت ارائه شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×