اخبار نساجی

ارسال نامه ایران برای تشکیل نشست اضطراری اوپک به سایر اعضا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده عراق در اوپک خبر داد
ارسال نامه ایران برای تشکیل نشست اضطراری اوپک به سایر اعضا

ارسال نامه ایران برای تشکیل نشست اضطراری اوپک به سایر اعضا عراق به عنوان رئیس دوره ای اوپک اعلام کرد، درخواست ایران برای تشکیل نشست فوق العاده اوپک را به سایر اعضا ارسال کرده و هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال ، منابع آگاه اوپک اعلام کردند کشورهای عربی عضو سازمان اوپک شامل عربستان با پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست فوق العاده این سازمان در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی مخالفت کرده اند .

بر اساس این گزارش رییس اوپک چند روز پیش پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست فوق العاده این سازمان با هدف مذاکره بر سر قیمت جهانی نفت را به اطلاع کشورهای عضو رسانده بود .

بر این اساس ، یک منبع آگاه اوپک در کشورهای عربی خلیج فارس در این باره تاکید کرد اگر از ما خواسته شود در نشستی شرکت کنیم که هدف آن بررسی قیمت نفت است باید گفت قیمت نفت در شرایط فعلی در حال افزایش است و با توجه به افزایش تنش بین ایران و غرب روند صعودی قیمت نفت در روز های آینده نیز ادامه خواهد یافت . در شرایط کنونی هیچ جای نگرانی برای قیمت نفت و هیچ لزومی برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک وجود ندارد .

فلاح الامری نماینده عراق در اوپک تاکید کرد ، عبدالکریم اللعیبی وزیر نفت عراق و رییس دوره ای اوپک درخواست ایران برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک را برای کلیه کشورهای عضو ارسال کرده است . رستم قاسمی وزیر نفت ایران هفته گذشته پس از کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار خواستار برگزاری نشست فوق العاده اوپک شده بود .

الامری در مصاحبه با دا جونز افزود ما نامه ای از وزیر نفت ایران دریافت کرده ایم و رییس اوپک نیز این نامه را برای کلیه اعضای سازمان ارسال کرده است . وی افزود این نامه روز پنجشنبه ارسال شده است و هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سایر منابع آگاه اوپک در کشورهای عربی خلیج فارس نیز اعلام کردند شرایط بازار نفت منطقی است و هیچ نیازی به برگزاری چنین نشستی نیست . یک مقام دیگر کشورهای عربی نیز گفت با کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته شاید برگزاری چنین نشستی لزوم داشت ولی اکنون با توجه به افزایش مجدد قیمت نفت نیازی به این نشست نیست . قیمت نفت برنت دریای شمال روز جمعه به بیش از ۹۸.۱۹ دلار در هر بشکه رسیده است

آرشیو اخبار

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×