اخبار نساجی

به‌زور نمی‌توان شغل ایجاد کرد؛ باید مشکلات تولید برطرف شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وعده ۵ میلیون شغل/ از حرف تا عمل
امیرتاش: به‌زور نمی‌توان شغل ایجاد کرد؛ باید مشکلات تولید برطرف شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس اقتصادی گفت: عدم تحقق وعده‌های دولت، بی‌اعتمادی و نارضایتی در جامعه را بوجود می‌آورد که اگر حتی دولت از مردم کمک نیز بخواهد دیگر کسی پیشقدم نمی‌شود.

عبدالرضا امیرتاش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص واقع‌گرایی در وعده ایجاد ۵ میلیون شغل، اظهار داشت: وعده‌های عمل‌ نشده گذشته باید معیاری برای آینده باشد؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های موجود به نظر می‌رسد که تحقق ۵ میلیون شغل امکان پذیر نباشد.

وی با اشاره به اینکه رابطه اشتغال و نرخ رشد اقتصادی دوسویه است، بیان داشت: هر چه شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم باشد اشتغال بیشتر و به دنبال آن گردش مالی افزایش و دوباره رشد اقتصادی ارتقاء می‌یابد.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: برای ایجاد ۵ میلیون شغل حداقل باید رشد ۱۰ درصدی را داشت که با شرایط فعلی امکان این میزان شغل بسیار بعید به نظر می‌رسد.

امیرتاش تصریح کرد: در حالی که طرح تعدیل اقتصادی در کارخانجات شاغلین فعلی را با مشکل روبرو کرده چگونه می‌توان انتظار ایجاد کارآفرینی جدید داشت. ابتدا باید ظرفیت موجود حرکت کند و مشکلات شاغلین حل شود سپس به فکر کا‌رآفرینی جدید بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به تاثیر عامل سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال، گفت: در حالی که اولین اقدام باید جمع‌آوری نقدینگی باشد، پایین نگه‌داشتن نرخ سود باعث عدم بازگشت نقدینگی به سیستم بانکی شده و فرار سرمایه از بانک‌ها را موجب شده است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: بسیاری از مباحث به یکدیگر مربوط می‌شوند و باید همه چیز با هم هماهنگ شود، سرمایه‌ها به بانک برگشته و مشکلات تولید برطرف شود، به زور نمی‌توان شغل ایجاد کرد.

امیرتاش تصریح کرد: عدم تحقق این وعده‌ها بی‌اعتمادی و نارضایتی در جامعه را بوجود می‌آورد که اگر حتی دولت از مردم کمک نیز بخواهد دیگر کسی پیش قدم نمی‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×