اخبار نساجی

طرح ۹ ماده‌ای ارزی، ظرف یک ماه و ۴۰ روز آینده قانون می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح 9 ماده‌ای ارزی، ظرف یک ماه و 40 روز آینده قانون می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح ارزی ۹ ماده‌‌ای که تهیه کرده‌ام را به کمیسیون و مرکز پژوهشها ارسال کردم تا بتوانیم با آن از تولید و سامانه‌ اقتصادی کشور حمایت کنیم.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدف از این ارائه این طرح تبدیل آن به قانون است، گفت: ممکن است این طرح، طرح پیشنهادی توسط مرکز پژوهشها و یا کمیسیون اقتصادی مجلس کم و زیاد شود اما هدف آن این است که از تولید حمایت شود.

وی در پیش بینی از استقبال بانک مرکزی از این طرح اظهار کرد: قبلا وقتی که مسئله ارز مرجع را مطرح کردیم آقای بهمنی به اجرای آن گردن نهاد، بعد از آن پیشنهاد شخصی من در مورد لغو پرداخت ارز مسافرتی هم پس از کش و قوس‌هایی مقبول واقع شد و به هرحال بعد از گذشت مدتی بانک مرکزی پیشنهادات را پذیرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی قرار داریم، گفت:هدف از مطرح کردن ارز مرجع این است که تنها وارادت کالاهای اساسی مانند دارو و غذا در اولویت قرار بگیرد و بعد از آن برای وارداتی کالاهای اولیه مورد نیاز صنایع و تولید داخل هم بازگشایی اعتبار صورت بگیرد، به هرحال باید برای برون رفت از شرایط فعلی راه‌حلی اندیشیده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فتحی‌پور ادامه داد: رییس کل بانک مرکزی هم با توجه به کارهای کارشناسی صورت گرفته بر روی این طرح آن را خواهد پذیرفت.

وی گفت: امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم طرح را به سرانجام برسانیم، پیش‌بینی ما این است این هفته در جلسه سه‌شنبه طرح در کمیسیون مطرح شود و این هفته و هفته آینده هم فرآیندهای مربوط به جمع‌آوری امضاء انجام شود.

فتحی‌پور در پایان پیش بینی کرد: طرح ۹ ماده‌ی ارزی نهایتاً با یک فوریت در مجلس مطرح شود و ظرف یک ماه و ۴۰ روز آینده تبدیل به قانون شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×