اخبار نساجی

هشدار درباره انتقال آب خزر به کویر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

امام جمعه میاندرود با اشاره به انتقادهای مطرح شده در مورد طرح انتقال آب دریای مازندران به کویر مرکزی خواستار عدم اجرای این طرح به دلایل زیست محیطی شد.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی شهرستان میاندرود در جواب پرسش برخی از این صاحبان صنایع در مورد طرح انتقال آب دریای خزر به مناطق مرکزی کشور گفت: این طرح به گفته کارشناسان دارای عواقب زیست محیطی برای منطقه مازندران است و دولت باید به این مسائل توجه کند.

وی ادامه داد: عدم برنامه‌ریزی مناسب دولت موجب شده تا آب دریای خزر به کویر منتقل شود که در آینده مشکلات و عواقب آن به مازندران و شمال باز می‌گردد.

امام جمعه شهرستان میاندرود محل اجرای پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی با اشاره به هزینه ۲هزار میلیاردی این پروژه افزود: پیش از این نیز این طرح را نامناسب عنوان کرده بودم چراکه معتقدم کارشناسی نشده و آینده خوبی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان باید به نفع مردم باشد، افزود: اتفاقی که قرار است این همه منفعت برای کشور داشته باشد باید به نفع منطقه، استان و محل اجری پروژه هم باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه حرفم از روی بی‌اطلاعی و احساس نیست بلکه از روی تحقیق است، افزود: این پروژه نه تنها هیچ منفعتی برای مازندران ندارد بلکه به ضرر منطقه میاندرود، استان مازندران و بلکه سایر استان‌های ساحلی و حاشیه دریا است.

امام جمعه میاندرود گفت: ما مخالف پیشرفت کشور و مخالف مردم و استان سمنان نیستیم، اما موافق پس رفت و عقب گرد استان خود نیز هم نمی‌باشیم.

این مسئول با بیان اینکه ما خواهان آبادانی کشور و تمام استان‌ها هستیم، افزود: اما نباید اینکار و هدف به قیمت تخریب مازندران تمام شود.

رسولی با تاکید بر اینکه اگر آب دریای مازندران تصفیه شود و شوری آن به دریا ریخته شود و آب انتقال یابد، ابراز داشت: در این صورت سطح آب دریا پایین می‌آید و به مرور زمان این کاهش سطح آب تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تصفیه و بازگشت دوباره شوری آب به دریا، درصد شوری آب دریای مازندران زیاد می‌شود که این به معنای مرگ دریا، مرگ مازندران و طبیعت  سرسبز آن است.

امام جمعه میاندرود انجام این کار را استفاده نابه‌جا از مواهب طبیعی عنوان کرد و تصریح کرد: ما با دست خود این تخریب را رقم می‌زنیم

رسولی تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از روستاهای میاندرود، ساری، نکا و شهرهای غربی استان دچار کمبود آب سالم آشامیدنی هستند اگر قرار است آب دریا شیرین شود باید آب شرب مردم میاندرود و استان مازندران تامین شود.

این مسئول با اشاره به وجود مشکلات زمین‌های کشاورزی مردم استان ابراز داشت: بسیاری از زمین‌های کشاورزی به علت نرسیدن و کمبود آب از بین می‌روند و تلف می‌شوند.

امام جمعه میاندرود گفت: اگر این کار واقعا شدنی است چرا دشت‌های گرگان و گنبد که در کنار ساحل دریا تشنه آب هستند آباد نشود در حالی ‌که با آبیاری زمین‌های کشاورزی دوباره آب‌های تصفیه شده به دریا باز خواهد گشت.

وی در پایان متذکر شد: مسئولان و خواص تا بیشتر از این دیر نشده وارد شوند و اقدامی انجام دهند تا این ضرر متوجه مردم مازندران نشود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×