اخبار نساجی

ورود «ایرانسل» به بازار «ای دی اس ال»

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

طی روز های اخیر خبر خرید یکی از بزرگ ترین شرکت های pap ـ شرکت های انتقال داده ها ـ توسط ایرانسل با پیشنهاد رقمی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و ادغام آنها با یکدیگر از گوشه و کنار به گوش می رسد.

با این اتفاق شرکت های pap باقی مانده که تاکنون از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار نبودند، ضعیف تر از قبل می شوند.

از طرفی با گسترش بازار رقابت میان مخابرات به عنوان یکی از مدعیان بازار اینترنت پرسرعت بعد از خصوصی سازی و ۱۰ شرکت PAP باقی مانده بعد از این انتقال از یک سو و قدرت چانه زنی بالای ایرانسل و امکان فروش محصولات به صورت پکیج و باندل کردن آن توسط ایرانسل از سوی دیگر می توان امیدوار بود که کاربران اینترنت پرسرعت بعد از سال ها به نوایی برسند.

اگرچه در این میان بزرگ ترین بخشی که آسیب می بیند و باید بیش از هر چیز نگران آن باشیم بخش خصوصی یا همان شرکت های pap هستند که سال هاست در این حوزه فعالیت کرده و با مشقات زیادی امروز تبدیل به شرکت های بزرگی شده اند.

در این صورت ۱۱ شرکتی که با وجود مشکلات فراوان تاکنون توان مذاکره با مخابرات ایران را نداشتند و با این اتفاق نیز نسبت به ایرانسل چه به لحاظ برند و چه به لحاظ سرمایه توان خود را از دست داده یا مجبور به همکاری با مخابرات می شوند یا با یکدیگر جوینت می شوند که نتیجه آن ضعیف تر شدن بخش خصوصی در بازار است که با رویکرد های اصل ۴۴ قانون اساسی همخوانی ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×