اخبار فرش ماشینی

تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن از تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب و مهم در قالب “الزامات ” سند استراتژی توسعه صنعتی خبر داد.

محسن حاتم  با بیان میزان اهمیت تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب و مهم و تدوین پیوستها، تصریح کرد: سیاستهای توسعه‌ای بخشهای منتخب که از نظر ارزش افزوده بخش صنعت و اشتغال نقش مهمی ایفا می‌کنند و نیز تدوین برنامه های عملیاتی به عنوان بخش ” الزامات” از حدود ۳ سال پیش و همزمان با ابلاغ سند استراتژی توسعه صنعتی در قالب کارگروه صنایع و معادن آغاز شده است.
وی با برشمردن صنایع منتخب و مهم افزود : استراتژی صنایع غذایی، پتروشیمی، شیمیایی، نساجی و پوشاک، ساخت و ساز و مسکن، ماشین سازی و نیرو محرکه، خودروسازی، دریایی، ریلی، هوایی، الکتریکی و فلزی، مخابرات و ارتباطات، لوازم خانگی، صنایع نوین، معدن و صنایع معدنی، فولاد، مس و آلومینیوم تدوین شده و در پیوستهای سند استراتژی توسعه صنعتی آمده است.

حاتم با تبیین پیوستهای سند استراتژی توسعه صنعتی گفت : راهکارهای عملیاتی رسیدن به اهداف دربخش “الزامات” و بخشهایی که نیاز به هماهنگی سایر دستگاه‌ها دارد در بخش “ملزومات” سند آورده شده است و با تصویب سند، قابلیت اجرایی پیدا می کند و سایر دستگاهها موظف به همکاری و اجرا در این زمینه هستند.
معاون وزیر صنایع و معادن افزود: محورهای کلان این برنامه ها به عنوان اسناد پشتیبان سند راهبرد توسعه صنعتی در متن سند و ما بقی به عنوان پیوستها که راهکارهای عملیاتی، مطالعات آینده پژوهانه، روندها و رویدادها، فرصتها و تهدیدها و افق آینده صنعت را به مدیران بخشهای دولتی و خصوصی می دهد ارائه شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن از تدوین پیوست فرهنگی سند توسط ستاد “صافا” و معاونت مربوط خبر داد واظهار امیدواری کرد که اختیارات خوبی در زمینه  تصویب اهداف کلان صنعتی به وزارت صنایع و معادن داده شود که بتواند صنعت کشور را که به قول مقام معظم رهبری پیشقراول توسعه اقتصادی کشور است ، آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر بخشهای اقتصادی دارد به توسعه کامل برساند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×