اخبار فرش ماشینی

تحریم‌ها، دلیل تعطیلی کارخانه‌های فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نساجی خاتم از مجموعه‌هایی می‌باشد که علاوه بر بافندگی که همه تولیدی‌ها دارند واحد مجزای ریسندگی نیز داراست و مواد اولیه لازم را از مجموعه خود را تأمین میکند. گفت‌وگویی داشتیم با جناب آقای پناهیده مدیریت محترم مجموعه خاتم. ایشان گلایه داشتند که امروز مشکل مشترک مجموعه‌های نساجی در داخل کشور به روز نبودن مدیران خود مجموعه و نبود روش‌های نوین در بازاریابی و فروش می‌باشد. در شماره ۴۲ مجله کهن به طور مفصل این گفت‌وگو می‌آید.

 

  1. به گفته رئیس کمسیون صادرات اتاق بازرگانی قیمت تمام شده کالاهای ایرانی مناسب صادرات نیست. آیا در زمینه فرش هم به این صورت است یا نه؟

باید بگویم که این مطلب نه در زمینه فرش ماشینی و نه در زمینه فرش دستبافت صدق نمی‌کند اجازه بدهید من سوالتان را به این شکل و با سوال و جواب‌های کوتاه توضیح دهم؛ به نظر شما قیمت تمام شده خودروی لوکس شرکت‌های معتبر اروپایی بالاتر از خودروی داخلی نیست؟ چرا هست. پس چرا با آنکه قیمت آن بالاتر هم هست خرید و فروش و بازارش هیچ وقت رو به افول نگذاشته؟ خب از نظر بنده به خاطر داشتن یک سری آپشن‌ها، کیفیت‌ها و امکانات مناسب در دنیا حرف اول را می‌زند. فرش ایرانی هم دقیقا ….

ممکن است سوالی برای مخاطبان مجله مطرح شود و آن اینکه؛ محصولات ترک اکثر اوقات از محصول ایرانی گرانتر هم هستند، اما چرا موفق‌تر عمل می‌کنند؟ من کلید این موفقیت را در بازاریابی حرفه‌ای می‌بینم. اگر هدف ما بازار های جهانی است باید با سلیقه جهانی حرکت و تولید کرد.

 

  1. صاحبان صنعت نساجی ما باید چه کنند؟

بهتر است صاحبان صنعت به جای آنکه فقط به فروش داخلی و چند کشور جهان سومی اطرافمان فکر کنند. گستره فکر خود را بالا برده و به فکر قبضه کردن بازار فرش جهان باشند. ما در زمینه فرش و کفپوش هیچ چیز کم نداریم. از دستگاه و ماشین‌آلات گرفته تا متخصص و هنرمند. در واقع ایران معدن و کارخانه فرش جهان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

  1. دلیل قیمت بالای محصولات بیمه، مالیات و تعرفه‌هاست یا قیمت مواد اولیه؟ درواقع بیشترین نقش را در کاهش یا افزایش قیمت خود تولیدکننده دارد یا نهادهای نظارتی؟

اکثر این افزایش قیمت‌ها به مواد اولیه بر می‌گردد. البته عوامل دیگر نیز بی‌تاثیر نیست. تولید کننده هرگز به فکر افزایش قیمت نبوده چون این صنعت در داخل ایران حالت رقابت سختی دارد اگر از تولیدکنندگان کسی به دنبال افزایش قیمت باشد در واقع برگ سقوط و زیان بلند مدت خود را امضاء کرده. راجع به نهادهای نظارتی نظری ندارم. در واقع نمی‌دانم که آیا آنها کارشان را درست انجام می‌دهند یا خیر.

  1. حضور در نمایشگاه‌های خارجی را مفید می‌دانید یا بی‌ثمر؟ در چه صورت‌هایی می‌توان مفید بود؟

بسیار مفید می‌دانم، در صورتی که نخواهیم ایده‌آل‌های خودمان را بر دیگران غالب کنیم نظرات، ایده‌ها و سلیقه‌های دیگر کشورها را بر نظرات و ایده‌ها و سلیقه‌های خودمان ارجح‌تر بدانیم و در راه آن قدم برداریم. در پایان می‌خواهم از شما عزیزان تشکر کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشته‌اید. فقط این را نکته می‌خواهم بگویم که این صنعت (فرش) در جهان نام زیبای برند ایران و ایرانی را یدک می‌کشد، پس کاری کنیم که ایران و ایرانی سربلند با شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×