اخبار فرش ماشینی

محوریت بازار فرش جهان در اختیار ایران است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش تنها کالایی است که محوریت بازار آن در دنیا در اختیار ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدباقر آقاعلیخانی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی فرش گنجینه هنری شهر کرمان اظهار داشت: فرش محصولی است که بخشی از کار تزئینی یک ساختمان را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر ما تنها بخواهیم یک محصول را تولید و به بازار عرضه کنیم و بخواهیم محصول خود را وارد ست محصول جامعه کنیم کار بسیار سختی است و ما به دنبال این هستیم که دکوری در داخل کشور به عنوان دکور ایرانی یا خانه ایرانی ارائه شود و محصول فرش در کنار محصول‌های جانبی خودش باشد و این کار به ما در حوزه صادرات کمک جدی می‌کند.

وی تصریح کرد: فرش تنها کالایی است که در جمهوری اسلامی ایران در دنیا محوریت بازار دنیا را در اختیار خود دارد و ایران در یک محصول این محوریت را در دنیا دارد و آن هم در فرش است.

آقاعلیخانی بیان کرد: علاوه بر اینکه خود فرش به جامعه معرفی شود و ما به دنبال این هستیم، محصولات جانبی آن مانند مبل قالی، تخت خواب و پرده‌ها بتواند جزو مجموعه محصولات فرشی قرار گیرد.

وی گفت: ما در نظر داریم در بازارهای جهانی کالاهای دیگر از برند فرش استفاده کنند، محصول فرش ما در جهان محصول مطرحی چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت است و کسی نیست در کشور بگوید کیفیت فرش کشور دیگری از فرش ما بهتر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: ما اعتقاد داریم جامعه صنعتی باید به سمت ما بیاید و زمینه کار تبلیغاتی خود را از فرش آغاز کند.

آقاعلیخانی افزود: اهمیت فرش در جمهوری اسلامی کامل مشخص است و ما در یک ماه گذشته نخستین فروشگاه تلفیق مبل و فرش را در تبریز راه‌اندازی کرده‌ایم و این مجموعه می‌تواند در کنار کارهای که آغاز کرد، ست محصولات فرشی و فرش را به نمایش بگذارد اگر این ست‌ها خوب طراحی شوند و به هم بیایند یک هم افزایی در زیبایی اتفاق می‌افتد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×