اخبار نساجی

تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری پوشاک در ۶ سال گذشته خبر داد وگفت: هیچگاه تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام پناه با بیان اینکه تولید پوشاک با دو قالب صنعتی و صنفی در کارگاههای سراسر کشور در حال انجام است، افزود: هم اکنون هزار و ۸۶۰ واحد صنعتی پوشاک با سرمایه گذاری هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تولید پوشاک به دلیل عدم آلایندگی محیط زیست، اشتغالزایی بالا و میزان سرانه سرمایه گذاری کم نسبت به سایر فعالیتهای صنعتی همواره در اولویتهای سرمایه گذاری قرار داشته است، افزود: در سالهای اخیر به دلیل وجود محصولات رقیب و مسائل اقتصادی نظیر توان خرید مصرف کننده، امکان افزایش قیمت پوشاک تولید داخل در سطح افزایش قیمت نهاده های تولید وجود نداشته است.

به گفته اسلام پناه، حمایت جدی وهمه جانبه ازسایر دستگاه های اجرایی برای برندسازی بطور شایسته ای صورت نگرفته است و عدم امکان اعطای مجوز صنعتی به واحدهای دوزندگی مستقر در شهرها، توسعه این بخش در قالب صنعتی با سرعت دلخواه همراه نبوده است.

وی اظهارداشت: با وجود موارد یاد شده در شش سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون دلار  پوشاک صادر شده که میانگین وزنی سالانه ۹ هزار و ۶۰۰ تن و ارزش سالانه ۱۳۳ میلیون دلار را رقم زده است.

اسلام پناه اضافه کرد:‌ اگر ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه داخلی پوشاک با دو هزار تن واردات قانونی مقایسه شود؛ ملاحظه می شود که این میزان واردات قابل ملاحظه نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه به برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای مدیریت واردات و حمایت از واحدهای فعال تولیدی نساجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از ورود پوشاک نامرغوب از مبادی گمرکی عوارضی با عنوان “حقوق ورودی معادل ریالی” به میزان ۲۵ هزار تومان برای هر کیلو پوشاک وارداتی اعمال می شود که همین مسئله سبب شده تا واردات ۶ هزار و ۲۰۰ تنی پوشاک در سال ۸۴  به دو هزار و۴۰۰ تن در سال ۸۹ کاهش یابد.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مدیریت تعرفه مواد اولیه برای تسهیل دسترسی واحدهای نساجی، اختصاص خط اعتباری انرژی به واحدهای بالا دستی نساجی ، ارائه تسهیلات بانکی و پیگیری مسائل واحدهای نساجی و پوشاک از طریق ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی و توجه ویژه به بحث مد براساس ارزشهای اسلامی و کیفیت تکمیل کالاهای نهایی با توجه به سلیقه مصرف کنندگان در قالب همکاری و حمایت از تشکلها وخوشه های نساجی از دیگر برنامه های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×