اخبار نساجی

هدیه ویژه به کارکنان صنعت نفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هدیه ویژه به کارکنان صنعت نفت

وزیر نفت با اشاره به افزایش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران تا ۴ سال آینده از ثبت رکوردهای جدید گازی در پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: با دستور وزیر نفت به برخی از کارکنان صنعت نفت در بند ماهشهر پاداش ویژه‌ای اختصاص می‌یابد.

به گزارش مهر از بندر ماهشهر، رستم قاسمی امروز در مراسم افتتاح سه طرح جدید پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد طرح توسعه ۱۰ میدان مشترک نفت و گاز ایران امضا و عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شده است ، گفت:‌ به زودی عملیات اجرایی ۸ طرح توسعه مشترک میادین نفت و گاز کشور آغاز می‌شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه تا پایان شهریور ماه امسال یک میدان مشترک نفت و گاز معطل و بدون برنامه توسعه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی ‌می‌شود تا ۴ سال آینده ظرفیت تولید روزانه نفت ایران حدود ۱.۵ میلیون بشکه افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه هم اکنون برنامه اجرایی و زمان بندی افزایش تولید نفت ایران نهایی شده است، اظهار داشت: با توسعه میادین گازی تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید روزانه گاز ایران به یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول با اشاره به امضای قرارداد توسعه ۳۵ ماه تمامی فازهای پارس جنوبی به ارزش تقریبی ۲۱ میلیارد دلار، تاکید کرد: در حال حاضر طرح توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی در دست اجرا بوده و حتی رکوردهای جدیدی برای توسعه این میدان مشترک گازی به ثبت رسیده است.

وی از شکسته شدن رکود ساخت پالایشگاه های جدید گاز در عسلویه توسط پیمانکاران داخلی خبر داد و یادآور شد: برای نخستین بار در مدت ۲۱ ماه در ساخت یک پالایشگاه گاز ۶۲ درصد پیشرفت اجرایی حاصل شده است.

قاسمی با بیان اینکه این رکورد جدید با وجود افزایش تحریم‌های بین‌المللی به دست آمده است، اظهارداشت: پیش از این شرکت‌های همچون توتال فرانسه هم به چنین رکوردهایی دست پیدا نکرده بودند.

وزیر نفت از افتتاح ۷۰ طرح جدید نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال یکهزار روستای جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستاها در ایران در مقایسه با کشور گازخیزی همچون روسیه، توضیح داد: هم‌اکنون ۵۰ درصد روستاهای روسیه گاز ندارند، این در حالی است که در کشور ۵۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

این عضو کابینه دولت از آغاز عملیات اجرایی ۴ کارخانه جمع‌آوری گازهای همراه تا شهریور ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تا ۱.۵ سال آینده ۱۷ میلیون متر مکعب گازهای همراه جزیره خارک به متانول تبدیل می‌شوند.

وزیر نفت با اشاره به پرداخت پاداش ویژه به کارگران، کارکنان و مدیران مجتمع پتروشیمی اروند با دستور رئیس جمهور، تاکید کرد: با دستور رئیس جمهوری قرارداد تمامی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تعیین تکلیف می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×