اخبار نساجی

امریکا موانع واردات از برمه را کاهش می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

امریکا موانع واردات از برمه را کاهش می دهد

پس از نزدیک به یک دهه تحریم امریکا به تازگی اعلام کرده که اجازه می دهد برخی کالاهای ساخت کشور سابقا منفور برمه وارد بازار امریکا شوند, حرکتی که می تواند به شکوفایی اقتصاد این کشور کمک کند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, این اقدام دولت امریکا گام دیگری است در راستای عادی سازی روابط با برمه که به سرعت روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی را در پیش گرفته.

خزانه داری امریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برداشتن محدودیت ها از واردات کالاهای برمه ای به امریکا علاوه بر هدف کمک به دموکراسی نو پای این کشور گامی است در جهت تشویق رهبران برمه به ادامه دادن راه اصلاحات.

به گزارش این خبرگزاری, باراک اوباما, رییس جمهوری امریکا قرار است در چارچوب دور سفرهای خاور دوری اش امروز دوشنبه وارد این کشور که همچنین میانمار هم نامیده می شود, شود. فشار بر رهبران میانمار برای خاموش کردن آتش درگیری های قومی و مذهبی در غرب این کشور یکی از انگیزه های سفر رییس جمهوری امریکا به برمه عنوان شده.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته ناظران سفر اوباما به میانمار و عادی سازی روابط با این کشور می تواند مشوقی باشد برای سایر کشور های ایدئولوژیک منطقه مانند کره شمالی برای حل کردن اختلافات با امریکا.

دولت امریکا به تازگی لیستی از کالاهایی که ممنوعیت واردات آن از میانمار لغو شده منتشر کرده است. پشم سبز و یاقوت سرخ که دو کالای مخصوص میانمار به شمار می روند در این لیست گنجانده نشده.

به گفته مقامات امریکایی این اقدام دولت امریکا در راستای درخواست رهبران برمه ای برای برداشتن موانع برای همگرایی این کشور با جامعه جهانی صورت گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×