اخبار نساجی

پافشاری چین به واردات نفت از ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پافشاری چین به واردات نفت از ایران

یک مقام انرژی سابق چین گفته است کشورش بدون توجه به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه (۵ مارس / ۱۵ اسفند) نوشت: «ژانگ گبائو رئیس سابق سازمان ملی انرژی چین، روز یکشنبه در سخنانی در کنفرانس سیاسی مشورتی خلق چین در پکن گفت: ” تنش‌ها درباره ایران و افزایش بهای نفت به دلیل نگرانی‌ها ازعرضه، می‌تواند بهای واردات نفت خام چین را افزایش دهد.”

ژانگ با اشاره به این که قیمت نفت میزان واردات نفتی چین را تعیین می‌کند، افزود که پکن در سال جاری میلادی دو مخزن احتیاطی نفتی خود را مورد بهره‎برداری قرار خواهد داد. وی از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

رئیس سابق انرژی چین افزود که پکن مرحله اول ذخیره‎سازی نفت خود به میزان ۱۰۳.۲ میلیون بشکه را در سال ۲۰۰۹ به اتمام رسانیده و مرحله دوم قراراست تا اوایل سال ۲۰۱۳ تکمیل شود. چین در حال حاضر برای تامین گاز مورد نیازش با روسیه سرگرم رایزنی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ون جیبائو نخست وزیر چین با بی‌اعتنایی به تحریم‌های پیشنهادی آمریکا و اروپا علیه نفت ایران، ۱۹ ژانویه اعلام کرد که پکن ، به تجارت نفتی خود با تهران ادامه می‌دهد.

ون جیبائو افزود: ” روابط تجاری چین با ایران، فعالیت تجاری عادی است.”

نخست وزیر چین افزود:” من معتقدم که چین تنها کشور خریدار نفت از ایران نیست.اگر بخواهیم از بحران اقتصادی جهانی جلوگیری کنیم، روابط تجاری مشروع باید حفظ شود.”

نخست وزیر چین همچنین مخالفت شدید کشورش را با توسعه و داشتن تسلیحات هسته‌ای از سوی هر کشوری، ابراز داشته و ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای را در منطقه خاورمیانه خواستار شد.

رشد سریع اقتصادی چین در سال‌های اخیر، با افزایش تقاضا برای تامین نفت مورد نیاز این کشور همراه بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×