اخبار فرش ماشینی

تدابیر لازم برای تولید مواد اولیه فرشبافان در آذربایجان غربی اتخاذ شود

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: فرش ریزماهی و افشار استان باید با نام استان در بازارهای بین‌المللی خود را نشان دهند.
غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه کمیته استانی فرش دستباف استان افزود: تولید و صادرات فرش به دلیل ارز آوری و ارزش افزوده بالایی که دارد بیشتر مورد توجه صادرات غیر نفتی در استان است و در این راستا باید برنامه جامعه‌ای برای حمایت از بافندگان و صادرکنندگان فرش استان تدوین شود.

وی اظهار کرد: باید با متنوع سازی و نیاز سنجی مشتریان داخلی و خارجی به تولید و صادرات فرش دستباف استان توجه جدی شود.

غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه کمیته استانی فرش دستباف استان افزود: باید با ایجاد تنوع در طرح، رنگ و نقشه فرش های دستباف و همچنین توجه به سلایق مخاطبان و مشتریان فرش استان، زمینه صادرات بیشتر این هنر اصیل ایرانی و اسلامی را فراهم کنیم.

وی اعطای تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی را از مهم‌ترین حمایت‌های دولت‌های نهم و دهم از بافندگان فرش استان نام برد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برای تهیه مواد خام و اولیه مورد نیاز فرش‌بافان استان نظیر پشم و رنگ باید تدابیری برای تولید و تهیه آنها در داخل کشور و استان اندیشیده شود، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل برخی سستی‌ها در این زمینه اقدام به واردات از سایر کشورها می‌کنیم که همین موضوع در بالا رفتن قیمت و کیفیت مواد اولیه تاثیر‌گذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه ایجاد نمایشگاه دایمی فرش دستباف استان از اولویت‌های این حوزه در سال جاری است، گفت: در این راستا از هیچ نوع حمایتی فروگذار نخواهیم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در هفته آتی در جلسه‌ای با حضور اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف، دفتر امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان و شهردار ارومیه جلسه‌ای در رابطه با جانمایی زمین نمایشگاه برگزار شود تا این موضوع هرچه سریع‌تر وارد بخش عملی شود.

در این جلسه همچنین در رابطه با تشکیل اتحادیه صنفی و تولیدی صادر کنندگان فرش استان بحث و تبادل نظر شد که معاون برنامه ریزی استاندار آذربایحان غربی بر تشکیل سریع آن و نیز صدور کارت بازرگانی و همچنین تلاش بر حضور موثر استان در تشکل‌های ملی تاکید کرد.

دیزج‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در حوزه فرش‌بافی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین عملکرد منسجم و هماهنگ دستگاه‌های دست‌اندرکار حوزه فرش و پرهیز از اقدامات موازی در این حوزه تاکید کرد.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×