اخبار نساجی

۸۰ درصد ارزش افزوده برای ۱۰۰ شرکت برتر ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام کرد: ۱۰۰ شرکت برتر ایران ۸۰ درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص دادند.

غلامرضا شافعی در همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر با تاکید بر اینکه شاخص اخلاق را باید به شاخص‌های ارزیابی شرکتها اضافه کرد، گفت: در دنیا اخلاق یک شاخص ارزشی است که امروزه در انتخاب شرکتهای برتر مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر عامل ایدرو افزود: در سه سال اخیر ۲۳ گروه برای ارزیابی دسته بندی شده که البته رتبه شرکتها به لحاظ میزان تغییر بر آن درج شده است، یکی از این شاخص ها تغییر در رشد فروش است که آمار های جالبی را به دست داده است.

وی تصریح کرد: تغییر در رشد فروش شرکتهای پیمانکار ۲۳.۸ درصد منفی شده؛ اگر چه تعداد شرکتهایی که وارد این گروه شده اند ۲.۲ درصد رشد داشته است.

به گفته شافعی، تغییر در سهم سود این شرکتها ۲.۷ درصد منفی است و تغییر در سهم صادرات آنها نیز شاخص ۲.۳ درصد منفی را نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با ابراز نگرانی از تغییر در تعداد شرکتهای مربوط به گروه ماشین آلات تجهیزات و صنایع فلزی گفت: این شاخص ۲.۷ درصد کاهش یافته و تغییر در رشد فروش آنها نیز منفی ۲۹ درصد بوده است.

شافعی تغییر در سهم سود شرکتهای مذکور را ۱.۹ درصد منفی دانست و گفت: تغییر در بازده فروش این شرکتها ۴.۶ درصد منفی و تغییر در بازده دارایی آنها یک درصد منفی است که این اما احساس دلتنگی می دهد چراکه بیش از ۵۰۰ تن در سال ظرفیت ماشین سازی در کشور است در حالی که در سه سال گذشته این رشته از بنگاهها با رشد منفی مواجه بوده اند.

مدیر عامل شرکت ایدرو گفت: اگر خصوصی سازی به درستی انجام گیرد، ظرفیتهای مناسبی برای کشور متصور است؛ اگرچه نسبت به امر خصوصی سازی ملاحظاتی وجود دارد.

شافعی ادامه داد: ۱۰۰ شرکت اول در ارزیابی ۴۰۰ شرکت برتر ایرانی ۸۰ درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده اند، ضمن اینکه ۱۰۰شرکت دوم نیز ۱۱ درصد از ارزش افزوده سهم داشته اند وبه این ترتیب ۱۰۰ شرکت سوم ۶ درصد و ۱۰۰ شرکت چهارم ۳ درصد از ارزش افزوده به خود اختصاص داده اند.

معاون وزیر صنعت خاطر نشان کرد: در ۱۰۰شرکت اول به ازای هر شاغل ۴۱ هزار و ۶۴۲ دلار صادرات صورت گرفته، ضمن اینکه صادرات به ازای هر شاغل در ۱۰۰شرکت دوم ۱۷ هزار و ۸۴ دلار و ۱۰۰شرکت سوم و چهارم هر یک ۱۰ دلار تخمین زده می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×