اخبار نساجی

توضیح دیوان محاسبات کشور به یک خبر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قدس آنلاین:دور روز پیش خبری مبنی بر عدم واریز ۴میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی به خزانه به نقل از فارس درج گردید که روابط عمومی دیوان محاسبات توضیحات زیر را برای قدس انلاین ارسال نموده است

نظر به اینکه مصاحبه اخیرجناب آقای تیموری معاون محترم حقوقی دیوان محاسبات کشور با خبرنگار آن خبرگزاری، در خصوص گزارش حسابرسی دیوان محاسبات از عملکرد ۹ ماهه سال ۹۰ و موضوع وصول درآمدهای نفتی، به شکلی تنظیم و انتشار یافته که تعارض آن با گزارش اخیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را تداعی می کند، چنانکه برخی از رسانه های خبری در اخبار و تحلیل های خود چنین انگاشته اند، خواهشمند است توضیحات ذیل به شکلی به مخاطبان اطلاع رسانی شود که سوءتفاهم پیش آمده را رفع نماید:

۱- موضوع اصلی معاون محترم حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور، گزارش حسابرسی دیوان محاسبات از عملکرد ۹ ماهه سال ۹۰ بوده و در حاشیه آن به نحوه فروش و وصول درآمدهای نفتی اشاره شده است. لذا موضوع مصاحبه هیچگونه ارتباطی با گزارش کمیسیون محترم برنامه و بودجه مجلس نداشته است.

۲- در این مصاحبه معاون محترم دیوان اعلام کرده اند که کلیه درآمدهای نفتی به حساب بانک مرکزی واریز شده است، حال آنکه در گزارش اخیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به واریز نشدن بخشی از درآمدهای نفتی به حساب خزانه اشاره شده است. لذا التقاط دو حساب توسط برخی از رسانه ها احتمالا ناشی از بی اطلاعی آنها از تفاوت این دو حساب است که در هر حال مخاطبان خود را به اشتباه می اندارند.
روابط عمومی دیوان محاسبات کشور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×