اخبار فرش ماشینی

طرح های برتر مسابقه طراحی کارپت ویستا معرفی شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح های ایرانی در بین بهترین ها

 

وب سایت سوئدی کارپت ویستا که به کار تولید و عرضه انواع کفپوش های نساجی مانند فرش های ماشینی، فرش های تافتینگ و … می پردازد هرساله مسابقه طراحی را برگزار می کند که کاربران و طراحان فرش می توانند طرح های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال نمایند و از جوایز مادی و معنوی برگزیده شدن در آن بهره مند شوند.

 

در مسابقه سال ۲۰۱۵ میلادی ۷۰۰ طرح از ۵۳ کشور جهان از بین تعداد بسیار زیاد طرح هایی که برای این سایت ارسال شده توسط هیات داوران برگزیده شدند. سپس این ۷۰۰ طرح در معرض قضاوت ۶۰۰۰۰ کاربر قرار گرفت و از بین آنها ۳۷ طرح برگزیده انتخاب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش مجله نساجی کهن خانم الکساندرا تائولو ، مدیر هماهنگی مسابقات در مورد رقابت امسال گفت : ” برندگان امسال مسابقه طراحی ما در واقع ترکیبی از طراحان با تجربه و خوش فکر و نیز استعدادهای جدید و جوان در عرصه طراحی فرش هستند که از سن های مختلف و گوشه گوشه جهان معرفی شده اند. ما بسیار خوشحالیم که می توانیم ۳۲ طراح آینده دار و خوش ذوق را به عنوان برندگان امسال معرفی کنیم.”

همچنین آقای لودویک فری برگر مدیر شرکت کارپت ویستا انتخاب تعداد محدودی طرح و طراح از بین تعداد بسیار زیادی طرح های زیبا و خلاقانه را کاری سخت ارزیابی می کند و در این باره می گوید : ” واقعا کار مشکلی است که بخواهید از بین دریای وسیع طرح و رنگ  ۷۰۰ طرح منتخب را در معرض انتخاب کاربران بگذارید و تنها ۳۷ طرح را طبق رای کاربران به عنوان برنده اعلام کنید. ما این کار سخت را به کمک کاربران سایت به انجام رساندیم و این برای ما مهم است که بدانیم چه طرح هایی در نظر مخاطب مهم است یعنی فارق از بحث هنری باید آنچه ما می بافیم مورد پسند بازار باشد و این یعنی این فرش می تواند به راحتی فروخته شود. ما این کار را با استفاده از جامعه آماری ۶۰۰۰۰ نفری مان انجام می دهیم. هدف ما از انجام این مسابقه طراحی شناسایی فرش هایی است که می تواند پرفروش ترین فرش شرکت ما در آینده باشد.

 

اما در بین برندگان سال ۲۰۱۵ نام یک ایرانی هم به چشم می خورد. خانم سمیرا صالحی با طرحی به نام “ساحل” در این مسابقه شرکت کرده است و به عنوان یکی از طرح های برگزیده اعلام شده است. در همین رابطه با ایشان مصاحبه ای انجام داده ایم که می توانید در سایت کهن و یا در مجله شماره ۳۳ نساجی کهن بخوانید.

 

طرح خانم سمیه صالحی- برگزیده مسابقات طراحی کارپت ویستا 2015
طرح خانم سمیه صالحی- برگزیده مسابقات طراحی کارپت ویستا ۲۰۱۵

 

جایزه نقدی شرکت کارپت ویستا به طرح های برتر به قرار زیر است :

جایزه اول ۲۲۳۰ یورو   ( ۲ برنده)

جایزه دوم  ۵۵۷ یورو   ( ۵ برنده)

جایزه سوم  ۲۲۳ یورو   ( ۵ برنده)

 

همچنین در لینک زیر می توانید سایر طرح های برتر را مشاهده کنید:  

طرح های برتر مسابقات طراحی فرش شرکت کارپت ویستا ۲۰۱۵

 

تحریریه مجله نساجی کهن

مطالب و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید info@kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×