اخبار نساجی

نقدینگی ۴۲۴ هزار میلیارد تومان شد

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نقدینگی کشور از مرز ۴۲۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفته گفت: تحقیق و تفحص از عملکرد سیستم بانکی و بحث ادغام بانکها و مؤسسات اعتباری و صندوقها را در دست بررسی داریم.

ارسلان فتحی پور در پاسخ به این سئوال که نرخ ارز و قیمت نفت در بودجه چه میزان تعیین شده گفت: فعلاً که ما اطلاعاتی در این خصوص نداریم، در این رابطه دولت برای ما بودجه را مشخص نکرده و نرخ ارز را باید خود دولت مشخص کند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که نرخ ارز باید زیر ۲هزار تومان در بودجه ۹۲ باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با موضوع اضافه برداشت از بانکها گفت: گزارش مربوط به اضافه برداشت از بانکها را به قوه قضایی داده ایم و نتایج آن را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص بحث رشد فزاینده نقدینگی در کشور گفت: براساس جدیدترین آمار مرکز آمار، نقدینگی کشور به ۴۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اظهار داشت: بحثمان در خصوص بودجه ۹۲ این است که تلاش کنیم نرخ ارز یکسان سازی شود. ارز را برای کالاهای غیرضروری محدود کنیم که اگر تقاضای کاذب از بین رود نرخ ارز کاهش می یابد.

* حذف تقاضای کاذب نرخ دلار را به ۱۵۰۰ تومان می رساند

وی افزود: اگر تقاضای کاذب حذف شود نرخ ارز به ۱۵۰۰ تومان می رسد اما تا زمانی که ثبت سفارش برای کالاهای لوکس و غیرضروری صورت گیرد همین روال هست.

* به تخلفات بانکی رسیدگی می کنیم

وی در پاسخ به سئوال غیرقانونی بودن ادغام بانکها و موسسات اعتباری و برخی صندوقها گفت: ما به تازگی تحقیق و تفحص از بانکها را شروع کرده ایم که در آن تخلفات و نیز بحث ادغام بانکها و موسسات اعتباری و صندوقها را مورد رسیدگی قرار می دهیم.

فتحی پور گفت: باید مشخص شود چرا این موسسات ایجاد شده و هنوز نیز برای فعالیت برخی از آنها مجوز صادر می شود. هر روز این موسسات مانند قارچ سبز می شوند و بعد از مدتی فعالیت، ادغام می شوند و این کار به امنیت اقتصادی کشور لطمه می زند و از سویی مردم را نگران سپرده هایشان می کند.

وی افزود: نیازی به این همه بانک و صندوق نبود و برخی از همین بانکهای کنونی نیز با مشکل منابع مواجه هستند. مجلس در حال رسیدگی به بحث شروع فعالیت این بانکها و موسسات و نیز تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ادغام آنهاست که خود مشکلات اجتماعی به وجود آورده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×