اخبار نساجی

شروع آرام فرابورس

 

شروع آرام فرابورس

بازار فرابورس اولین هفته سال جدید را با تعادل در معاملات و درج یک نماد جدید آغاز کرد. همچنین در هفته یادشده معامله بلوک‌های پتروشیمی داراب، جهرم و فسا به قطعیت رسید.

از سویی دیگر در هفته آینده دو بلوک پتروشیمی لردگان و خدمات غیرصنعتی گاز ایران نیز روی میز فروش قرار می‌گیرد.

بر این اساس بازار فرابورس اولین هفته کاری سال ۹۱ را با جابه‌جایی ۸۱ میلیون سهم به ارزش ۶۳۷ میلیارد و ۶ میلیون ریال به پایان برد. در هفته گذشته تعداد معاملات صورت گرفته در فرابورس به ۱۱ هزار و ۷۳۳ دفعه رسید. معامله‌گران در روز دوشنبه شاهد بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار فرابورس بودند.

در بازار این هفته ذوب‌آهن به همراه نمادهای پتروشیمی زاگرس و مارون از نمادهای مورد توجه در بازار فرابورس بودند که رقم قابل توجهی از حجم و ارزش معاملات این بازار را به همراه داشتند. «همراه» نیز دیگر نمادی بود که توانست مورد توجه معامله‌گران باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درج نماد جدید

در همین حال شرکت سرمایه‌گذاری سروش یاران به عنوان اولین نماد درج شده در سال جدید شناخته شد.

به استناد تبصره «ب» ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه فرابورس، شرکت سرمایه‌گذاری سروش یاران از تاریخ ۶ فروردین ماه سال جاری در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج نام شد. این شرکت با نماد «وسیار» و به عنوان پنجاه و هفتمین نماد معاملاتی معرفی شده است.

قطعیت سه معامله بلوکی

همچنین در روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه، معامله بلوک‌های شرکت‌های پتروشیمی داراب، جهرم و فسا در بازار سوم فرابورس به قطعیت رسید. بر این اساس معامله ۴۱۶ میلیون سهم معادل ۴/۵۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی داراب، ۲۸۰ میلیون سهم معادل ۵۵/۴۳ درصد از سهام شرکت پتروشیمی جهرم و ۲۸۰ میلیون سهم معادل ۹/۴۴ درصد از سهام شرکت پتروشیمی فسا که در روز ۲۱ اسفندماه سال گذشته در بازار سوم فرابورس عرضه شده بودند، به قطعیت رسید.

در این معاملات هر سهم سه شرکت پتروشیمی یادشده به قیمت ۱۰۵۰ ریال به فروش رفت.

عرضه‌های بلوکی

از سویی دیگر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نظر دارد تعداد ۸/۱۴۸ میلیون سهم معادل ۷۷/۱۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی لردگان را از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش رساند.

قیمت پایه هر سهم مزبور ۱۷۲۸ ریال در نظر گرفته شده و این عرضه در روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه صورت خواهد گرفت.

همچنین در روز ۲۰ فروردین‌ماه نیز بلوک ۱۰۰ درصدی از سهام شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران عرضه خواهد شد.

قیمت پایه هر سهم یادشده ۴ میلیون و ۱۸ هزار ریال و شرکت ملی گاز ایران سهامدار عمده آن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×