اخبار فرش ماشینی

تولیدات ایرانی جایگزین نخ ابریشم چینی فرشبافان قمی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نخ ابریشم چینی :: به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، روح الله ابراهیمی برگزاری تور صنعتی جمعی از مدیران و فعالان فرش دستباف قم به استان گیلان به منظور رایزنی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش دستباف قم را مثبت و تأثیر گذار ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این تور تخصصی صنعتی در استان گیلان با حضور اعضای اصلی خوشه فرش استان قم شامل روسای اتحادیه بافندگان، اتحادیه فرش دستباف روستایی، انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش دستباف و جمعی از تولید کنندگان برگزار شد اظهار داشت: در این تور صنعتی رایزنی‌های تأثیر گذاری در زمینه تأمین نخ ابریشم فرش دستباف قم، توسط کارخانجات استان گیلان انجام شد.

ابراهیمی افزود: با تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط عامل توسعه خوشه فرش استان قم مشخص شد بخش قابل توجهی از تأمین نخ ابریشم از کشور چین انجام می‌شود و این مسئله از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان فرش قم به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: بر همین اساس با برنامه‌ریزی صورت گرفته یک تور صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حضور و دیدار دست اندرکاران قمی این صنعت با کارخانجات تولیدی این ماده اولیه در استان گیلان برگزار شد و دو طرف وارد مذاکره جدی و فنی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه تولید کننده نخ ابریشم در این استان توانایی و قابلیت تولید نخ با کیفیت مورد نیاز فرش استان قم را دارا است، گفت: تولید کنندگان فرش دستباف قم طی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای میدانی آمادگی کامل خود را برای انعقاد قرارداد در صورت تأمین کیفیت مطلوب و مورد نیاز اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال مسئولان دولتی استان گیلان در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: در دیداری با فرماندار شهرستان لنگرود تعامل تولید کنندگان مواد اولیه و مصرف کنندگان در داخل کشور مورد تاکید قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ابراهیمی ادامه داد: این امر تأثیر مهمی در افزایش اشتغالزایی و ارزش افزوده فراوان در صنعت تولید نخ ابریشم و همچنین صنعت نوغان داری و جلوگیری از نابودی این صنعت در کشور دارد و از سوی دیگر بهره مندی و تأمین ۸۰ درصد مصرف تولید کنندگان قمی از تولیدات داخلی را در پی خواهد داشت.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش کهنه نما چیست و چرا محبوب شده؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×