اخبار نساجی

دستورالعمل نظام جامع ارتقای توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دستورالعمل نظام جامع ارتقای توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد

 

نظام جامع ارتقای توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به تمامی معاونت ها و سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه ابلاغ شد.

در راستای تحقق چشم انداز، اهداف و راهبردهای کلان توسعه بخش های صنعت، معدن و تجارت کشور و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه، “نظام جامع ارتقاء توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت”، توسط وزیر صنعت، معدن وتجارت به تمامی معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه وزارتخانه ابلاغ شد.

علی معصومی رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین، در این باره گفت: این دستورالعمل با هدف افزایش ارزش افزوده، قدرت رقابت پذیری و افزایش سهم صادرات صنعتی و معدنی از طریق تقویت توانمندی های نرم بنگاه های تولیدی و تجاری و ایجاد یک رابطه تعاملی و هم افزا میان نقش آفرینان حوزه‌های پنج گانه پژوهش و نوآوری، فناوری و صنایع پیشرفته، توسعه خدمات، منابع انسانی و فرهنگ تولید و تجارت و ارتقاء بهره وری تهیه و ابلاغ شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق این دستورالعمل کلیه اقدامات حوزه های پنج گانه فوق الذکر شامل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، و اجرا در قالب یک نظام واحد راهبری و مدیریت می شود.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین افزود: ارکان این نظام که شامل شورای عالی، شورای تخصصی و کمیسیون های پنج گانه تخصصی می باشند در چهار سطح سیاستگذاری و برنامه ریزی، هماهنگی و تصمیم گیری، اجرا و نظارت و ارزیابی تعریف شده اند.

معصومی همچنین اظهار کرد: بمنظور افزایش کارایی و اثربخشی فعالیتهای کمیسیون های تخصصی، هریک از این کمیسیون ها در یکی از سازمان های زیرمجموعه مرتبط وزارت تشکیل شده است. بر این اساس، کمیسیون پژوهش و نوآوری در دانشگاه صنایع و معادن، کمیسیون فناوری و صنایع پیشرفته در سازمان گسترش و نوسازی صنایع، کمیسیون توسعه خدمات در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، کمیسیون ارتقاء بهروه وری در مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و کمیسمون توسعه منابع انسانی وفرهنگ تولید و تجارت در مرکز پژهش، توسعه فناوری وصنایع نوین مستقر می باشند.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین یادآور شد: تمامی کمیسیونها جلسات تخصصی خود را بصورت فعال ومستمر برگزار کرده اند ، بطوریکه درمجموع تاکنون ۱۸ جلسه تخصصی کمیسیون ها و شورای تخصصی تشکیل شده و در اغلب کمیسیون ها، اهداف و برنامه های کلان سال ۹۲ استخراج شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معاونتها، سازمانها و مؤسسات زیرمجموعه وزارت در برگزاری جلسات نظام جامع مشارکت فعالی داشته اند که همکاری و زحمات آنها شایسته تقدیر می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×