اخبار نساجی

یادداشت ۳۰ خرداد ماه (سفر یزد، یادی از شریعتی، کمیسیون ضرایب و مذاکرات مسکو)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در سفر به دیار آشنا (یزد) فرصتی فراهم شد تا با اخوی محمود در رابطه با مسائل اتاق و نشریه آینده نگر همفکری کنیم، ایشان اعتقاد دارد که من و دیگر اعضاء اتاق ضرورتی ندارد که وارد بحث های نظری و علمی بشویم و اگر موضوعات را از دیدگاه تجربی و شخصی خود بیان نمائیم مفیدتر و برای دیگران قابل استفاده تر خواهد بود. ضمناً ایشان دیدگاهی در مورد کمیسیون های اتاق دارد که قابل تامل می باشد و اعتقاد دارد که مسائل بنگاهها باید در تشکل ها مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و پس از جمع بندی در کمیسیون ها اتاق مطرح و سطح بررسی مسائل در اتاق باید سیاست گذاری باشد . لذا نه موافق پیگیری مسائل در سطح بنگاه می باشد و اعتقادی هم به پیگیری مسائل کلان اقتصاد توسط اتاق حداقل اتاق تهران را ندارد.
در رابطه با همایش تولید ملی ایشان به مقالات بسیار خوبی که از آقایان دکتر محسن رنانی، دکتر فرشاد مومنی، دکتر زنور و دکتر شاکری و … دریافت کرده است اشاره نمود و پیش بینی می شود سمینار راهبردی و حتماً کابردی باشد. اغلب روزنامه های امروز مطالبی درباره دکتر شریعتی دارند که من هم به عنوان یک جوان دیروزی باید اعتراف کنم که دکتر شریعتی در تحکیم مبانی اعتقادی و شور انقلابی اینجانب نیز بسیار موثر بود، برای اولین بار در سال ۵۴ در سال آخر دبیرستان از طریق مرحوم مهندس ابناجون کتاب” پدر، مادر، ما متهمیم” بدستم رسید و فاقد جلد و نام نویسنده بود با آنکه آنسال کنکور داشتم و سال بسیار سرنوشت سازی بود چند صفحه از کتاب را که خواندم مجذوب قلم شیوا و تاثیر گذار دکتر شریعتی شدم و این کتاب را تا آخر مطالعه کردم و چیزی شبیه آتش به جانم افتاده بود و تاثیر این کتاب بود که امتحان انشاء شعر نیما یوشیج درباره زندگی  را نوشتم و نمره ای بسیار بد دریافت کردم(۱۲)
مضمون شعر چنین است : آری آری زندگی زیباست زندگی آتشگهی گیرنده پا برجاست.
گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست گر خاموش است و این خاموشی گناه ماست.
من سالها با کتابها و نوارهای شریعتی زندگی و رشد و نمو یافتم و حتی بسیاری از کتاب های ایشان را توزیع کردم و آنطور که یادم هست در ملاقاتها و نشست و برخاستهایی که با شاگردان رهبر انقلاب خصوصاً حجت الاسلام  شهید کامیاب داشتم افکار شریعتی و تاثیر شریعتی بر وقوع انقلاب و کادرسازی انقلاب مسلم و مورد تایید و تکریم بود ولی همزمان مخالفانی در جامعه وجود داشت  که موفق شدند تا حدودی از جامعه شریعتی زدایی نمایند.
امیدوارم که خداوند ایشان را در زمره صالحین و رستگاران قرار دهد.
تقریباً ساعت ۲ بعدازظهر به تهران رسیدم و به اتاق تهران رفته و یادداشت یکشنبه را جهت تایپ تحویل دفتر داده عازم سازمان امور مالیاتی شدم و امروز ما موفق شدیم آخرین تغییرات در ضرایب مالیاتی را انجام داده و آماده ارسال به سایر استانها نمائیم . ضمناً نسخه ای از تغییرات را جهت ارسال به استانها فردا تحویل دکتر سلطانی می نمایم تا این دوستان نیز قادر باشند در فرصت مناسب ضرائب را بررسی و پیشنهادات خود را در کمیسیون ضرائب استان خود مطرح و تصویب نمایند.
ضرائب نان صنعتی، صنعت پلاستیک، صنایع بازیافت، صنعت قطعه سازی، نمایندگی های بیمه، واردات پیله وری….. و تعدادی دیگر از صنایع و بخش های خدماتی کاهش یافت ولی تلاش من جهت تخفیف کلی در ضرایب واحدهای تولیدی به بهانه سال تولید ملی به علت اینکه اکنون در حال تنظیم ضرائب برای سال ۹۰ هستیم بی نتیجه ماند.
بعدازظهر در سایت ها پیگیر خبر مذاکرات مسکو بودم که بی نتیجه بود زیرا مذاکرات در مبنا و اصول دچار مشکل شده است و طرفین که در استامبول توافق کرده بودند مذاکرات را بر مبنای NPT ادامه دهند در عراق با تاکید ۱+۵ مبنی بر اجرای قطعنامه های سازمان ملل مواجه شده و به نتیجه رسید و اکنون درمسکو نیز همین اختلاف عقیده وجود دارد با وجود اینکه طرفین در اصل موضوع اختلاف بنیادی ندارند و ما اعلام کرده ایم که اصراری بر غنی سازی ۲۰ درصد نداریم و غربی ها نیز آماده هستند غنی سازی پنج درصدی ایران را بپذیرند اما بحث حیثیتی شده است و هیچکدام حاضر نیستند اولین گام را بردارند ولی توافق مهمی که در مسکو صورت گرفته است مذاکره برای تدوین یک مدالیته (روش حل مسئله) می باشد که شاید در چهارچوب طرح پوتین و پیگیری روسیه اینکار صورت گیرد.
ضمناً روزنامه شرق که خبرنگارش زندی در حوزه نفت، گاز یکی از مجرب ترین خبرنگاران می باشد مصاحبه و گزارش خوبی از حاشیه مذاکرات اپک ارسال نموده است که خواندن آن را به دوستان توصیه می کنم اگر سایر مطبوعات نیز قادر باشد خبرنگاران متخصص و مجرب در حوزه های مختلف داشته باشند قطعاً تاثیر و نقش مطبوعات در اصلاح امور جامعه بشدت ارتقاء می یابد.
دیروز یک اشاره ای به دخالت هیئت رئیسه در انتخابات زنان کارآفرین نمودم و شخصاً با آقایان جمعه ای ، حاجی پور، سلیمانی و جلالی پور صحبت کردم و گفتم که خانم ها کانون تاسیس کرده اند که  خودشان تصمیم بگیرند نه اینکه همه به خود حق دهند که در کار آنها دخالت نمایند. در صحبت با آقای حاجی پور خواستار امکان شرکت عضو علی البدل هیئت مدیره در انتخابات شدم که ایشان عنوان نمود که استعفای خانم مقیمی به دست اتاق و کانون نرسیده است و لذا امکان حضور وجود ندارد ولی امشب نامه ای از سرکار خانم مقیمی بدستم رسید که حاکی از تسلیم استعفای ایشان به کمیسیون تشکل ها در تاریخ ۲۸/۳/۹۱ می باشد و لذا اتاق می بایست از عضو علی البدل جهت شرکت در انتخابات دعوت بعمل آورد از طرف دیگر با وجود اینکه فقط ۶ نفر رای دهنده حضور داشته اند و دو نفر کاندید نایب رئیسی بوده اند اعلام شده است که نماینده اتاق مشهد ۴ رای و نماینده قزوین ۳ رای بدست آورده است که این هم از عجایب انتخابات اتاق ایران می باشد.
والسلام- سید حمید حسینی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×