اخبار نساجی

بانک ملی ۱۱تریلیون طلبکار است اما شکایتی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قاضی سراج گفت: بانک ملی ۱۱ تریلیون ریال طلبکار است اما از آنجا که قرار نبوده شکایتی شود هیچ شکایتی در پرونده نیست. اینها همه با هم دوست بوده‌اند و نمی‌خواستند از هم شکایت کنند.

به گزارش فارس، در ادامه ششمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی، قاضی سراج اظهار داشت: به نظر می‌رسد دلیل این اقدام این بود که این افراد از اقوام شما بوده است.

در این لحظه ریاحی وکیل مدافع متهم ردیف اول خطاب به خبرنگاران با گلایه گفت: چرا حرف‌های من درباره اقدامات خوب گروه آریا را منعکس نکردید؟

در ادامه وکیل متهم «ب.ب» گفت: موکل من و خسروی هم‌دوش هم هستند اما فراهانی (نماینده دادستان) داشت حتی در برخی موارد با گفتن القابی مانند ژنرال موکل من را بالا ببرد در حالی که مه‌آفرید به درستی تقسیم کار کرده بود. مه‌آفرید از اساتید دانشگاهی هم بالاتر بوده است. می‌توانم بگویم از یک وزارتخانه هم بالاتر بوده است. ابتدا باید دید واقعا باندی وجود داشته است یا نه و بعد از آن باید دید تخلف اقتصادی هم بوده یا نه.

وکیل متهم خطاب به نماینده دادستان گفت: شما بارها مدعی شدید که پول‌ها را از کشور خارج کردند آیا بین کار خسروی و کسانی که پول به خارج بردند و فرار کردند تفاوتی نیست؟

قاضی از نماینده دادستان سوال کرد که قصد پاسخگویی دارد یا خیر که وکیل متهم به میان آمد و گفت: الان وقت دفاع آخر من است نه پاسخ نماینده دادستان. قاضی هم گفت اگر نمی‌خواهی جواب دهد چرا سوال می‌کتی؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وکیل گفت: آقای قاضی من احترام خاصی برای شما قائل هستم اما شما هم به گونه‌ای رفتار نکنید که قضاوت پیش از موعد شود.

نماینده دادستان از قاضی اجازه صحبت خواست که وکیل مدافع متهم گفت الان زمان دفاع من است، فراهانی گفت شما که دفاع نمی‌کنی وکیل در پاسخ گفت به وقتش دفاع هم خواهم کرد.

وکیل ادامه داد: صداقت متهم باعث شد بگویم او چشم مه‌آفرید است اما نماینده دادستان حسن استفاده را کرد و آن موضوع بارها تکرار شد در حالی که ما بین مه‌آفرید و موکل من رابطه عاطفی بوده است همین موضوع باعث شد که فراهانی بگوید کار یک فتنه بوده و باید چشم فتنه را کور کرد.

وی افزود: موکل من گفته بود که او ال‌سی را امضا کرده چون فکر می‌کرده دارای مجوز است و به همین دلیل سفید امضا کرده است. بحث دیگر موضوع تقلید امضا بوده است باید گفت این مجموعه همه خصوصی است و همه ارکان آن حاضر است اما این گروه سرمایه‌گذاری شرکت‌های متعددی را سرمایه‌گذاری می‌کرده و به صورت یک خانواده بزرگ عمل کرده است و نمی‌خواسته اجازه دهد کار روی زمین بماند. هرچند که گفته بود این کارش به خاطر تنبلی یک خانم بوده است.

وکیل مدافع خاطرنشان کرد:‌ ۷ ماه زندان انفرادی تعادل رفتاری آدم‌ها را عوض می‌کند.

قاضی سراج گفت: ما به خاطر خودشان محل زندان را عوض کردیم اگر نمی‌خواهند ببریمشان اوین و بین زندانیان مواد مخدر؟

متهم گفت: کاش به ما هم از آن خانه‌هایی می‌دادید که آقای «ر» در آن بازداشت است.

قاضی گفت:‌ ما از آن خانه‌ها نداریم.

وکیل مدافع متهم گفت: من با آقای «ر» هیچ ارتباطی ندارم و به اندازه کافی اتهام بسته‌اند. هیچ ادعایی مطرح نشده که موکل من در دادن رشوه نقشی داشته باشد.

قاضی گفت: بانک ملی ۱۱ تریلیون طلبکار است اما از آنجا که قرار نبوده شکایتی شود هیچ شکایتی در پرونده نیست. اینها همه با هم دوست بوده‌اند و نمی‌خواستند از هم شکایت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×