اخبار فرش ماشینی

راه اندازی ۷ نمایشگاه فرش دست باف در سمیرم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: به تازگی بیش از هفت فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی در زمینه فرش، جاجیم، گبه و گلیم دست باف در سمیرم راه اندازی شده است .

سجاد افشاری افزود: صاحبان این مغازه‌ها پیش از این در منازل شخصی خود اقدام به فروش فرش‌های دستباف، گلیم، گبه و جاجیم می‌کردند، اما در رایزنی‌هایی که این اداره با آنها داشت، آنها را تشویق کردیم که در سطح شهر مغازه مناسبی در اختیار بگیرند و صنایع دستی خود را از این طریق به فروش برسانند.

وی افزود: علاوه بر معدود فروشگاه‌هایی که از سال‌ها قبل در سمیرم در زمینه فرش دستباف، گلیم، گبه و جاجیم وجود داشته و دارد، اکنون نیز بیش از هفت باب مغازه فروش و نمایشگاه صنایع دستی در این زمینه در بازار محله قلعه این شهر دایر شده و بنا به گفته صاحبان این مغازه‌ها از درآمد خوبی نیز برخوردارشده‌اند.

افشاری اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد این صنایع دستی توسط اهالی شهر سمیرم و روستاهای اطراف تولید می‌شود و هرکدام نیز از ظرافت، تنوع رنگ و زیبایی خاص خود برخورداراست.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم اداره میراث فرهنگی سمیرم احیاء، توسعه و حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی است، گفت: به دلیل استقبال همشهریان و هم‌چنین گردشگران از محل این فروشگاه‌ها، انتظار می‌رود در روزهای آینده بر تعداد چنین مغازه‌هایی در سطح شهر سمیرم افزوده شود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×