اخبار نساجی

احداث نیروگاه اتمی بومی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: طرح ساخت نیروگاه اتمی کاملا ایرانی هم اکنون مراحل طراحی و مقدمات ساخت خود را سپری می کند.

علاالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از اولین نیروگاه هسته‌ای کشور در خردادماه سال جاری گفت:‌ نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر با ۹۹ درصد ظرفیت تولیدی برق هسته‌ای در حال فعالیت بوده و به زودی با تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق، به طور رسمی وارد شبکه برقی کشور خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آنچه در خصوص نیروگاه اتمی حائز اهمیت است راه اندازی اولیه آن است که نشان از همت و توانایی متخصصان و توانایی علمی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، گام بعدی ایران در زمینه هسته‌ای شدن را ساخت نیروگاه های کاملا بومی دانست و تصریح کرد: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از این پس بر احداث نیروگاه های کاملا بومی تمرکز کرده و برای دستیابی به این هدف تلاش خواهند کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی که دولت را موظف به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای کرده است، ساخت نیروگاه کاملا ایرانی در دستور کار بوده و این طرح هم اکنون مراحل طراحی و اقدامات اولیه ساخت خود را سپری می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بروجردی در پایان مشارکت کشورهای سازنده دراین طرح را به نفع آنان دانست و گفت: از آنجایی که تولید انرژی هسته ای مغایر با اهداف و سیاست های هیچ کشوری نیست لذا کشورهای دارنده دانش هسته ای می توانند در ساخت نیروگاه های کاملا بومی مشارکت داشته و در این عرصه حضور یابند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×