اخبار نساجی

کاهش معافیت ها، کمک به خروج از رکود است

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته جدید دولت برای خروج از رکود، گفت: یکی از راهکارهای خروج از رکود به حداقل رساندن معافیت مالیاتی است.

ناصر عاشوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: باید معافیت های مالیاتی به حداقل برسد و بسته های تشویقی برای گسترش سرمایه گذاری و کمک به تولید و در نهایت افزایش درآمد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مالیات از ضروریات اداره امور کشور است، ادامه داد: با توجه به اصلاح قانون مالیات و کاهش معافیت های مالیاتی، معنی ندارد فردی فعالیت اقتصادی و درآمد داشته باشد اما مالیات پرداخت نکند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید برنامه داشته باشد و با توجه به این محور و قانون، معافیت ها را کاهش دهد مگر اینکه معافیت ها برای افزایش تولید و اشتغال باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معافیت برای تولید و اشتغال هم باید در درازمدت و میان مدت منجر به برگشت حداقل ۳ برابری مالیات شده و بهره وری و تولید را بالا برده و به همان نسبت هم درآمدها و منابع ما بیشتر شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عاشوری افزود: همچنین دولت باید در راستای جلوگیری از پولشویی سرمایه های سرگردان را جمع آوری و به بخش تولید تزریق کند که در این زمینه بانک ها باید از حالت بنگاهداری خارج شده و امانتدار باشند و پول های مردم را جمع آوری و به بخش تولید و اشتغال اختصاص دهند تا از رکود خارج شویم.

عاشوری با بیان اینکه دولت براساس قانون دولت مکلف است ۳۰ درصد از منابع درآمدی یارانه ها را به بخش صنعت اختصاص دهد، اظهار داشت: این قانون در دولت قبل اجرا نشد و در دولت جدید هم تاکنون این مبلغ پرداخت نشده در حالی که بخش صنعت ضعیف شده و نیاز به حمایت دارد تا اشتغال موجود حفظ شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×