اخبار نساجی

نمایش مشخصات فرش دستباف برروی تلفن همراه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهران – رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:با نصب دیتا ماتریس برروی فرش دستباف، خریداران می‌توانند با تلفن همراه ازشکل ویژه آن که درپشت فرش نصب می شود،عکس گرفته واز طریق اینترنت موبایل کاتالوگ الکترونیکی آن را مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا از مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد)’فیصل مرداسی’افزود: با نصب دیتاماتریس برروی فرش دستباف، خریداران می توانند قبل از خرید با تلفن همراه خود ازشکل ویژه دیتا ماتریس که شطرنجی است و درپشت فرش نصب می شود، عکس گرفته واز طریق اینترنت موبایل کاتالوگ الکترونیکی فرش را که حاوی مشخصات واقعی و تایید شده فرش است را روی موبایل خود مشاهده کنند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب جلوی بخش عمده‌ای از آسیب هایی که ممکن است به خریداران فرش وارد شود گرفته می شود چراکه اطلاعات صحیح و قانونی به سریعترین شکل در اختیار آنها خواهد بود.
وی متذکر شد این امر به ویژه در زمینه بهینه سازی وکیفی سازی صادرات فرش وحفاظت از نام وجایگاه فرش ایرانی در جهان و جلوگیری از سواستفاده از آن اهمیت دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد بنابراین با توجه به اینکه ایران کد شناسنامه کالا به شمار می رود، نصب ایران کد یا دیتاماتریس آن بر روی فرش دستباف می تواند منجر به اطمینان خاطر خریداران این کالای سرمایه‌ای شود.
مرداسی اظهار داشت: ایران کد هم اکنون در قلمرو فرش دستباف در حال اجرایی شدن است و البته اجرای آن به دلیل قرار داشتن در مراحل اولیه، به صورت محدود انجام می شود و در سال ۹۰ هم ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه نصب ایران کد بر روی کالاها در برنامه پنجم توسعه مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است، افزود: نگاه ایران کد در فرش دستباف یک نگاه تشویقی است و قرار بر این است که با نصب این شناسنامه جامع، به نوعی کیفیت فرش دستباف تضمین شود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×