اخبار نساجی

برای تعدیل بهای نفت،میزان تولید را افزایش می دهیم

دبیرکل اوپک:
برای تعدیل بهای نفت،میزان تولید را افزایش می دهیم

برای تعدیل بهای نفت،میزان تولید را افزایش می دهیم دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت که این سازمان تمام مساعی خود را برای تعدیل قیمت نفت که امسال تا ۱۳۰ دلار هم جهش داشته به عمل خواهد آورد حتی اگر مجبور شود بیش تر از سقف رسمی تولید نفت داشته باشد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از “رویترز”, عبدالله البدری در کنفرانس انرژی گفت: ما از سطح کنونی قیمت ها راضی هستیم زیرا در صورت تشنج در وضعیت تقاضا حالت تخریبی در قیمت ها ایجاد شود. وی افزود: ما تمام تلاشمان را برای شکستن قیمت ها خواهیم کرد. دبیرکل اوپک افزود: ۱۲ کشور عضو این سازمان در حال حاضر روزانه ۳/۳۲ میلیون بشکه تولید نفت دارند که ۳/۲ میلیون بشکه بیش تر از سقف ۳۰ میلیون بشکه در روز است که قبلا در این سازمان به تصویب رسیده بود. بدری گفت که اعضای اوپک بر قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه توافق کرده اند و آن را قیمت عادلانه بازار می دانند. وی افزود: در حال حاضر هیچ کم بودی دذر بازار وجود ندارد و تولید کنندگان قادرند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کنند. دبیر کل اوپک پیش بینی ککرد این وضعیت تا پایان سال ۲۰۱۲ ادامه پیدا کند. وی علت بالا رفتن بهای نفت را فعالیت سوداگران مجازی در بازار دانست.
به گزارش این خبرگزاری, بهای نفت طی ماه مارس به ۱۲۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ است. اما کاهش تنش ها بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته موجب شد طی هفته های اخیر بهای نفت کاهش یابد. کارشناسان تحریم ایران از سوی غرب و کاهش تدریجی صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی را علت جهش بهای نفت طی ماه های اخیر می دانند.
بر اساس این گزارش, ماری وان درهوون, سرپرست آژانس بین المللی انرژی که به بیش از ۲۴ سازمان و کشور صنعتی و توسعه یافته جهان در مورد وضعیت انرژی مشاوره می دهد وضعیت بازار نفت را از نظر عرضه و تقاضا متعادل دانست و به مصرف کنندگان نفت توصیه کرد به ذخایر استراتژیک خود دست نزنند مگر اینکه وضعیتی بحرانی در بازار ایجاد شود.
سازمان بین المللی انرژی سال گذشته پس از خروج نفت لیبی از چرخه تولید به دارندگان ذخایر استراتژیک توصیه کرده بود بخشی از ذخایر استراتژیک خود را برای جبران کمبود نفت در بازار آزاد کنند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×