اخبار نساجی

خرید کارتی تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

    بانک مرکزی، حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه های فروش؛ اعم از مجازی و فیزیکی را از ۲۰ / ۱ / ۱۳۹۴ معادل ۵۰۰ میلیو‌ن ریال تعیین کرد.
    
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال بخشنامه ای خطاب به مدیران عامل بانکها ، ضمن برشمردن مخاطرات ناشی از نقل و انتقال مبالغ کلان در شبکه کارتی کشور، حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه های فروش؛ اعم از مجازی و فیزیکی را معادل ۵۰۰ میلیو ن ریال تعیین کرد.
    
    در این بخش نامه آمده است ، آمار عملکرد اخیر نظام پرداخت کارتی کشور نشان می دهد کمتر از هفت صدم درصد (هفت در ده هزار) تعداد تراکنش ها ارقامی بیش از پانصد میلیون ریال دارند؛ لیکن همین تراکنش ها که به آسانی در سامانه های تراکنش تجاری نظیر ساتنا و چکاوک قابل پذیرش و مبادله هستند، بالاترین احتمال وجود تراکنش های مشکوک را به خود اختصاص می دهند.
    
    بر همین اساس الف: حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه های فروش، اعم از مجازی و فیزیکی از تاریخ ۲۰ / ۱ /۱۳۹۴ معادل پانصد میلیون ریال تعیین می شود.
    
    ب: بانک های صادرکننده کارت باید ظرف مدت سه ماه، ساز و کاری را در روال های اجرایی و سامانه های خود تعبیه کنند تا چنانچه مبلغ تراکنش روزانه هر کارت از سقف پانصد میلیون ریال تجاوز کند، از ماهیت تراکنش و هویت واقعی پرداخت کننده به درستی مطلع شده و سپس اجازه انجام تراکنش را صادر کنند.
    
    ج: حداکثر مبلغ قابل انتقال کارتی به صورت درون بانکی (غیرشتابی) از ۱ / ۲ /۱۳۹۴ معادل پانصد میلیون ریال در هر روز تعیین می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×